رئیس سازمان فضایی ایران مطرح کرد؛

حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی برای محقق شدن انقلابی جدید

براری گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌های خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی فعال شده اند و در این حوزه کار می‌کنند.

حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی برای محقق شدن انقلاب فضاییبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای ورود و سرمایه گذاری در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای گفت: ورود بخش خصوصی به حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای و بهره برداری از آن در جهت ارائه خدمات، نوید بخش تحولی نو در صنعت فضایی کشور است.

وی ادامه داد: تا کنون چندین شرکت خصوصی بزرگ و فعال در حوزه‌های مختلف، برای ورود به این حوزه اعلام آمادگی کرده اند و جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است.

براری توانمندی‌ها و قابلیت‌های منظومه‌های ماهواره‌ای را باعث رشد و توسعه این بخش از فناوری فضایی دانست و اظهار کرد: امروزه با پیشرفت فناوری، ایجاد شبکه‌ای از ماهواره‌های بسیار کوچک بجای استفاده از یک یا دو ماهواره بزرگ، نه تنها مقرون به صرفه‌تر است بلکه ضمن کاهش ریسک می‌تواند اثربخشی و کاربرد‌های بیشتری هم داشته باشند.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با توجه به توسعه کاربرد‌های صنعت اینترنت اشیاء در حوزه‌های مختلف مانند انرژی، حمل ونقل، سلامت و... منظومه‌های ماهواره‌ای از محبوبیت جدیدی برخوردار شده و تبدیل به بستری برای تحقق ایده‌های جدید شده اند که از آن به عنوان انقلاب فضایی نام می‌برند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.