همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اراک و خمین

به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ۲ همایش در اراک و خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛به مناسبت سالروز شهادت آیت اله مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی اراک وهمایش وحدت حوزه و دانشگاه و محفل انس با قرآن کریم در خمین برگزار شد.

در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی اراک اساتید دانشگاه و حوزه در خصوص وحدت بیشتر این دو نهاد تبادل نظر کردند.

در این همایش شیری و ذوالفقاری اساتید دانشگاه و حجج اسلام مرادی و فرخی اساتید حوزه علمیه به مبانی اعتقادی، اجتماعی و سیاسی وحدت پرداختند و یادآور شدند که ارتباط کلامی و فیزیکی روحانیت در دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در حوزه می‌تواند این ارتباط را نزدیکتر و صصمیمی‌تر کند.

این اساتید افزودند همانگونه که در اوایل و در جریان انقلاب دو قشر دانشجو و روحانی دست به دست هم دادندو در مقابل ظلم ستمشاهی ایستادند و راهنمای مردم بودند اکنون هم وحدت بیشتر این دو قشر میتواند ما را در مقابل دشمنان بیمه کنند.

همایش وحدت حوزه و دانشگاه و محفل انس با قرآن کریم در خمین

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در خمین هم که همراه با محفل انس با قرآن بود وبا حضور جیریایی قاری بین المللی در سالن آمفی تئاتر بیت قدیمی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به سالروز شهادت آیت اله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها موجب ترویج الگو و مدل حکومت اسلامی در دنیا به ویژه کشور‌های مسلمان می‌شود.

وی افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در حکومت اسلامی به یکدیگر وابسته هستند، زیرا اهداف مشترک داشته و باید با همراهی برای افزایش اقتدار ایران اسلامی در همه زمینه‌ها از جمله علمی، اجتماعی، سیاسی و دینی حرکت کنند.

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اراک و خمین

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.