خیالِ خام آمریکا و اسرائیل در خصوص به راه‌ انداختن جنگ داخلی در لبنان

یک کارشناس سیاسی در گفتگو با پرس تی وی اعلام کرد راهی که آمریکا و اسرائیل در لبنان به آن امید بسته‌اند شروع جنگ داخلی جدیدی در این کشور است.

خیالِ خام آمریکا و اسرائیل در خصوص به راه‌انداختن جنگ داخلی در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "دیوید یعقوبیان" تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با این شبکه از "سن برناردینو" در کالیفرنیای آمریکا گفت: آمریکا در حال حاضر درباره لبنان ترجیح می‌دهد شاهد جنگ داخلی جدیدی میان گروه‌های سیاسی این کشور باشد.

وی افزود: آنچه وزارت امور خارجه آمریکا به شکل رسمی اعلام کرد نشان می‌دهد مسئولان آمریکا معتقدند که همکاری میان گروه‌های سیاسی مختلف جامعه لبنان مشکل‌ساز است زیرا این همکاری‌ها از نظر آنها به نوعی به معنای اعطای مشروعیت جدید برای حزب‌الله است. اما حزب‌الله یک گروه دارای مشروعیت است و این یک نشانه مثبت است که سیستم سیاسی لبنان می تواند در چارچوب ساختار سیاسی این کشور به فعالیت خود ادامه بدهد بدون آن که در مسیری حرکت کند که آمریکا و اسرائیل به آن امید بسته‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد راهی که آمریکا و اسرائیل در لبنان به آن امید بسته‌اند شروع جنگ داخلی جدیدی در این کشور است. آنها خواهان جنگ و تقابل فرقه‌ای جدیدی در لبنان هستند.

وی گفت: بیانیه ای که وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحولات لبنان منتشر کرد نشان می دهد آمریکا همچنان از ارتش لبنان حمایت می کند. آمریکا از سال 2006 تاکنون و بعد از شکست نظامیان اسرائیلی در حمله به لبنان توسط نیروهای حزب الله به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون دلار تسلیحات به ارتش لبنان فروخته است. آمریکا با این اقدامات تلاش کرده است که از قدرت حزب الله در لبنان بکاهد و این ادامه همان بازی آمریکا است که در چارچوب آن تلاش می کند با ایجاد اختلافات در منطقه زمینه را برای فروش گسترده تسلیحات خود در منطقه فراهم بکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار