رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

ترویج فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در دانشگاه‌ها طراحی دشمن است/ کارهای علمی باید به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند

رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد کاری کند که در داخل زمین‌گیر شویم، گفت: عدهای در دانشگاه‌ها بی بندوباری را ترویج می‌کنند که این از طراحی‌های دشمن است و باید با آن مقابله شود.

ترویج فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در دانشگاه‌ها طراحی دشمن است/ کارهای علمی باید به توسعه و پیشرفت کشور کمک کندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سیدمحمد حسینی صبح امروز در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه در مرکز آموزش عالی جامعه‎المصطفی‎العالمیه گلستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی با چهار دهه مقاومت و ایستادگی نه تنها در مقابل توطئه‎های دشمنان فائق آمده بلکه دستاورد‌های بزرگی داشته که باید از آن صیانت کرد و نگذاریم متزلزل شود.


اجازه ندهیم وسوسه‎گران بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند


وی سالروز شهادت آیت‎الله مفتح و روز حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: اجازه ندهیم بعد ۴۰ سال وسوسه‎گران بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند.

رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: از حدود ۲۰۰ سال قبل عوامل استعمار احساس کردند دین اسلام سد پولادین در برابر آن‌ها است لذا سعی کردند اسلام را تضعیف کنند که یکی از اقدامات آن‌ها طرد روحانیت، بیگانه‎کردن دانشگاه‎ها با دین و ترویج دین‎ستیری در جامعه بود و می‎خواستند علم و دین را در مقابل هم قرار دهند.

حسینی با تأکید بر اینکه هیچ‎گاه استعمار در کشوری سلطه پیدا نمی‎کنند مگر آنکه در داخل عده‎ای همراه آن‌ها باشند و راه سلطه را بر آن‌ها هموار کنند، بیان کرد: در ایام انقلاب شعار «دانشجو، روحانی پیوندتان مبارک» شعار مبارکی بود و تحصن علما هنگام ورود امام راحل در محل دانشگاه انجام می‎شد که این حرکت نمادین حائز پیام بود.

وی با بیان اینکه در اسلام بر مبنای توحید به بحث وحدت تأکید خاصی داریم، اذعان کرد: آفرینش بر پایه وحدت است و عرفان‎های کاذب برای آن است که صراط واحد وجود نداشته باشد.

رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی متذکر شد: در دوران شاهنشاهی گاهی اصتحکاک و خصومتی بین حوزه و دانشگاه وجود داشت و عده‎ای معتقد بودند دانشگاه برای مقاصد سرمایه‎گذاری و استعمار راه‎اندازی شده و در طرف مقابل نیز برخی دانشگاهیان، حوزه و علما را به خرافه‎گویی متهم می‎کردند که به برکت انقلاب اسلامی این نگاه‎ها برطرف شد و وحدت بین حوزه و دانشگاه شکل گرفت.


نگارش مقالات باید دردی از درد‌های جامعه باز کند


حسینی با بیان اینکه عوامل وحدت اعم از کتاب‎الله و پیامبر (ص) زیاد است که می‎تواند ما را در کنار هم قرار دهد، اذعان کرد: عده‎ای می‎گفتند توطئه‎ای علیه انقلاب اسلامی وجود ندارد، اما دشمن امروز شمشیر را از رو بسته است و به طورعلنی نشان می‎دهد که بر علیه انقلاب اسلامی گام برداشته است.

وی تصریح کرد: ایرانی‎ها در توسعه فرهنگی ایرانی و اسلامی پیشگام بودند و در گذشته شعرا و اندیشمندان بزرگی در کشور‌های مختلف فعالیت داشتند، اما استعمار انگلیس در نخستین گام در این بخش انقطاع ایجاد کرد و این مهم را از بین برد.

رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تأکید بر اینکه نگارش مقالات باید دردی از درد‌های جامعه باز کند، یادآور شد: کار‌های علمی باید به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند و محققین و دانشگاه‎های ما در این حوزه توانمند هستند و توانمندی ما در حوزه‎های مختلف به‎ویژه هسته‎ای گواه این مسأله است.

حسینی با بیان اینکه اگر اعتماد به نفس، خودباوری و نگاه به درون داشته باشیم و نگاه به خارج را حذف کنیم کسب موفقیت در حوزه‎های مختلف سخت نخواهد بود، یادآور شد: متأسفانه نگاه غرب‎گرایانه از ابتدای پیرزی انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشت و هنوز هم وجود داد و عده‎ای نمی‎خواهند به جوانان متعهد و توانمند کشورمان میدان بدهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی بی‎بندوباری و فرهنگ غربی را در دانشگاه‎ها ترویج می‎کنند، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که شعار استقلال و خودکفایی را مطرح کردیم گام‎های مثبتی را برداشتیم در واقع وقتی مسیر دانشگاه‎ها مشخص شد و نگاه بومی سرلوحه کار‌ها قرار گرفت موفقیت‎های بسیاری در زمینه‎های مختلف حاصل شده است.


دشمن می‎خواهد کاری کند که در داخل زمین‎گیر شویم


وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن می‎خواهد کاری کند که در داخل زمین‎گیر شویم، یادآور شد: عده‎ای در دانشگاه‎ها بی‎بندوباری را ترویج می‎کنند که این از طراحی‎های دشمن است و باید با آن مقابله شود.

حسینی با بیان اینکه نیرو‌های خوبی را نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا با فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی آشنا کردیم، اذعان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید بدانیم چه حرکتی را می‎خواهیم ساماندهی کنیم.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/م
 

صحبت های رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار