صعود قیمت نفت/ افزایش بهای طلا به بالاترین سطح در ۵ ماه اخیر

بهای نفت پس از کاهش کم‌سابقه‌ای که روز گذشته تجربه کرد، امروز با اندکی افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از آنکه در معاملات روز گذشته با کاهش کم سابقه ای همراه بود، امروز (چهارشنبه) اندکی افزایش یافت. این در حالی است که مازاد تولید و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی ممکن است بر سطح تقاضا و بهای طلای سیاه اثرات منفی بگذارد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 30 سنت افزایش به 56 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز گذشته (سه شنبه) با 5.6 درصد کاهش به پایین ترین سطح در 14 ماه اخیر رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 20 سنت افزایش به 46 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا هم در معاملات پیشین به پایین ترین سطح از اوت 2017 رسیده بود.

از آغاز ماه اکتبر به دنبال افزایش سطح تولیدات نفتی کشورهای عضو خاورمیانه، روسیه و آمریکا، بهای هر دو شاخص نفت با بیش از 30 درصد کاهش همراه بوده است.

انتظار می رود که بانک مرکزی آمریکا امروز (چهارشنبه) نرخ بهره را افزایش دهد. اما این نگرانی وجود دارد که افزایش نرخ بهره باعث کاهش رشد اقتصاد آمریکا شود.

علاوه بر این نگرانی ها، مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد سطح ذخایر نفت شاخص این کشور هم هفته گذشته با افزایش بی سابقه ای همراه بوده است.

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک از جمله روسیه در ماه جاری میلادی موافقت کردند که سطح تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند که این معادل 1 درصد از کل تقاضای جهانی است. اما این کاهش ها از ماه آینده میلادی آغاز می شود و در حال حاضر سطح تولیدات نفتی آمریکا، روسیه و عربستان سعودی در سطح بالایی قرار دارد.

سطح تولیدات نفت روسیه در ماه جاری میلادی به روزانه 11.42 میلیون بشکه در روز رسید. دولت آمریکا هم اعلام کرد که سطح تولیدات نفت شیل این کشور اواخر دسامبر برای نخستین بار به بیش از 8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا و انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره، بهای طلا امروز (چهارشنبه) به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1250.56 دلار رسید. بهای طلا در معاملات روز گذشته به 1251.35 دلار رسیده بود که این بالاترین سطح از ژوئیه سال جاری میلادی محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار