بیسادی مطرح کرد؛

تقویت فرهنگ احترام به سالمندان هدف برگزاری مراسم «یلدای سپید»

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران جزئیات برگزاری مراسم «یلدای سپید» را تشریح کرد.

تقویت فرهنگ احترام به سالمندان هدف برگزاری مراسم «یلدای سپید»احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با برگزاری مراسم «یلدای سپید» در مترو اظهار کرد: به مناسبت آغاز فصل زمستان و شب یلدا، مراسم «یلدای سپید» را در ایستگاه مترو امام خمینی(ره) برگزار کردیم و در واقع هدف ما از برگزاری این مراسم، ایجاد فضایی شاد برای مسافران مترو در آستانه شب یلدا بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه افزود: یکی از مهمترین آیین‌های شب یلدا، دورهمی خانواده‌ها با محوریت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است و در همین خصوص سعی کردیم در این شب سراغ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های برویم که در این سال‌ها فرزندان و خانواده هایشان کمتر سراغشان آمده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل با آسایشگاه کهریزک صحبت کردیم تا با جمعی از این افراد دیداری داشته باشیم.

بیسادی در خصوص نحوه انتقال سالمندان به این جشن بیان کرد: قطاری را با المان‌ها و فضا‌های مرتبط با آیین سنتی شب یلدا آماده کردیم و سالمندان را از ایستگاه کهریزک به سمت ایستگاه میدان انقلاب منتقل کردیم.

وی در ادامه: شرکت بهره برداری متروی تهران در ایستگاه میدان انقلاب از این عزیزان استقبال کردند و تا ایستگاه امام خمینی(ره) همراهیشان کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: یکی از دلایل برگزاری این مراسم نشستن پای حرف و درد دل سالمندان بود و در واقع قصد داشتیم تا فرهنگ خانواده و احترام به سالمندان را در مترو تقویت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار