نقض مداوم آتش‌بس در حدیده

سازمان ملل قرار است با طرف‌های درگیر در یمن تشکیل جلسه بدهد و درباره توافق آتش‌بس حدیده که در مذاکرات سوئد به دست آمد، گفتگو کند.

نقض آتش بس در یمن؛ اتهامی که دو طرف درگیر به یکدیگر وارد می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروه‌های درگیر در یمن یکدیگر را به نقض آتش‌بس در حدیده متهم می‌کنند. 

این در حالی است که جنبش انصارالله یمن اعلام کرد نیروهای دولت فراری و مستعفی این کشور چندین موشک به حدیده از جمله به مناطق شرقی آن شلیک کردند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز، چهارشنبه یک پایگاه هوایی نزدیک فروگاه صنعا را سه بار هدف قرار دادند.

سازمان ملل می‌خواهد امروز از طریق ارتباط ویدیویی با دو طرف درگیر در یمن تشکیل جلسه داده و راجع به خروج نیروهای آنها از حدیده و سه بندر دیگر که در مذاکرات سوئد بر سر آنها توافق شده بود بحث کند.

آتش‌بس توافق شده با میانجیگری سازمان ملل موفقیت قابل توجهی در مسیر دست یابی به صلح است. هدف آن گسترش آتش‌بس در سراسر این کشور فقیر و همچنین ایجاد یک چارچوب برای مذاکرات سیاسی است.

در مذاکرات سوئد، دو طرف بر سر تبادل اسرا نیز توافق کردند. یک مقام صلیب سرخ چهارشنبه در ژنو گفت آنها فهرستی از نام 16 هزار نفر را که به نظر می‌رسد دستگیر شده اند، مبادله کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار