معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

استارت آپ‌ها از دولتی‌ها فاصله بگیرند/ تنها چند کشور جهان اکو‌سیستمی همانند ایران دارند

ستاری گفت: به استارت آپ‌ها توصیه می‌کنم سراغ دولت نروند و برای حفاظت از سیستم خود از دولتی‌ها فاصله بگیرند.

سورنا ستاریبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش یلدای استارت‌آپی که عصر امروز در برج میلاد برگزار شد، گفت: در حال حاضر اکوسیستم کار‌آفرینی در کشور شکل گرفته است، ما در این سیستم همه باهم کتک خوردیم و امروز پیروز این میدان شده‌ایم و کسانی که این اکوسیستم را ایجاد کرده‌اند کار‌آفرینان و ایده‌پردازان بودند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در گذشته اقتصاد کشور به صورت نفتی بود اظهار کرد: در گذشته اقتصاد ایران نفتی و با دولت چاقی اداره می‌شد، دولتی که تعداد کارمندان آن زیاد بودند و قوانین دست و پا گیر ضد تولید در آن وجود داشت و همین مشکلات و تفکرات قدیمی سد‌ راه کار‌آفرینان می‌شد.

وی درباره حضور کار‌آفرینان بیان کرد: خوشحالم که شما کار‌آفرینان برای اصلاح این ساختار ایستادگی کردید و توانستید شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی را به وجود بیاورید شرکت‌هایی که بر پایه نیروی انسانی فوق‌العاده ای ساخته شده‌اند.

ستاری با اشاره به اکو‌سیسیتم ایران گفت: به طور قطع اکوسیستم نوآوری کشور ما در دنیا ممتاز است و فقط چند کشور اروپایی در جهان وجود دارند که اکو‌سیستم آنها همانند ایران است.

فناوران در تمام چالش‌های کشور وارد عمل شوند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه پیشرفت اکوسیستم نوآوری در کشور مدیون توجهات مردم است، گفت: به دلیل حمایت‌های مردم بازار استارت‌آپی ایران گسترده شد اما به همین بازار بزرگ باید یک نقد جدی وارد کرد.

وی ادامه داد: استارت آپ ها باید در تمام چالش های کشور وارد عمل شوند اما متاسفانه همه آنها به دنبال یک ایده حرکت می‌کنند اکنون مشکلات بسیاری همچون آلودگی هوا، ورزش و مشکلات زیست محیطی در کشور وجود دارد که استارت‌آپ‌ها می‌توانند آنها را برطرف کنند؛ ما به چند برنامه تاکسی اینترنتی هیچ نیازی نداریم.

ستاری با اشاره به مشکل یک استارت‌آپ بیمه‌ای اظهار کرد: ابتدای امسال استارت‌‌آپ‌های بیمه‌ای دچار مشکل شدند اما امروز کار به جایی رسیده  استکه رئیس بیمه مرکزی به دنبال استارت‌آپ‌هاست و این موضوع نشان می‌دهد که بخش سنتی به این نتیجه رسیده که باید روی ایده های نو سرمایه‌گاری کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن توصیه به شرکت‌های استارت‌آپی گفت: من به این شرکت‌ها توصیه می‌کنم که سراغ دولت نروند و برای حفاظت از سیستم خود از دولتی‌ها فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: وام، مکانیسم نامناسبی برای استارت‌آپ‌هاست و آنها باید بدانند سرمایه‌گذاری در دل بخش خصوصی است، علاوه بر آنکه مشکلات گروه‌های استارت‌آپی باید در بین خودشان برطرف شود.

ستاری خطاب به کار‌آفرینان گفت: این نوید را به شما کار‌آفرینان و ایده‌پردازان می‌دهم که اتفاقات خوبی در راه است، سیستم شما جایگزین سیستم سنتی شده است و این تغییر بینش را شما کار‌آفرینان ایجاد کرده‌اید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار