رادیو در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر چه برنامه‌هایی دارد؟

مدیرکل هنر‌های نمایشی به منظور تعامل هرچه بیشتر برای حضور رادیو نمایش در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با مدیر مرکز هنر‌های نمایشی رادیو دیدار کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار مدیران حوزه نمایش وزارت ارشاد و رادیو بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ آذرماه و با محوریت تعامل بین مرکز هنرهای نمایشی رادیو و جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به ویژه در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد و علاوه بر شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد) و محمدرضا قربانی (مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش) نادر برهانی مرند (دبیر جشنواره تئاتر فجر)، رضا صمدپور (مدیر بخش چهل‌سالگی انقلاب در جشنواره تئاتر فجر) و امین رهبر (مدیر بخش مسابقه نمایش رادیویی) نیز حضور داشتند.

در این نشست شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی با ابراز خوشحالی از رونق گرفتن بخش رادیویی در جشنواره تئاتر فجر گفت: سال‌ها قبل و تا قبل از این‌که در رادیو کارکنم گمان می‌کردم عصر رادیو گذشته اما خیلی زود متوجه شدم قشر وسیعی از مردم مخاطب رادیو هستند و رادیو رسانه‌ای با اصالت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توجه ویژه نادر برهانی مرند به‌عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر به بخش نمایش‌های رادیویی این جشنواره قدردانی کرد و گفت: آقای برهانی مرند باعلاقه شخصی خود به‌صورت ویژه این بخش از جشنواره را پیگیری می‌کنند. به‌خصوص در بخش چهل‌سالگی انقلاب که این دیدار امروز ما حاصل همین توجه است.

کرمی درباره اهمیت انتشار آثار برگزیده جشنواره گفت: همیشه دغدغه من این بود که آثار تولیدشده در این بخش چه خواهد شد و چگونه می‌توان از آن بهره برد؟ امیدوارم یکی از نتایج این نشست انتشار آثار برگزیده بخش رادیویی از رادیو نمایش باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد در پایان با اشاره به حضور مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو گفت: خوشحال هستیم که در این دوره نهادهای مختلفی در جشنواره تئاتر فجر ما را یاری می‌کنند و شما به‌عنوان یکی از مدیران رادیو از اصلی‌ترین مشارکت‌کنندگان و همراهان ما در جشنواره سی و هفتم هستید.

اجرای روزانه ۲ ساعت برنامه زنده به‌منظور پوشش جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در ادامه این نشست  به استقبال سراسری از بخش رادیویی جشنواره تئاتر اشاره کرد و گفت: ایجاد و برگزاری بخش مستقلی با عنوان نمایش‌های رادیویی در جشنواره تئاتر فجر بسیار خوب است و با استقبال مراکز رادیویی استان‌ها از این بخش  قطعاً سال‌های آینده  استقبال بیشتر و مطلوب‌تری خواهیم داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو با تأکید بر اهمیت جشنواره تئاتر فجر گفت: اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با بودجه محدود تلاش می‌کند سهمی جدی در بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره داشته باشد. به همین منظور پیش‌نویس یک تفاهم‌نامه با مشورت آقای برهانی مرند تهیه‌شده که امیدواریم این تفاهم‌نامه در هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره تئاتر فجر کمک کند. تلاش می کنیم در فرصت باقی‌مانده تا برگزاری جشنواره تئاتر فجر از نهادهایی که علاقه‌مند به مشارکت در این جشنواره هستند دعوت کنیم تا حضور داشته باشند.

قربانی به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره تئاتر فجر در چهلمین سال پیروزی انقلاب در رادیو اشاره کرد و گفت: پخش زنده هم‌زمان با اجرای روی صحنه ۱۰ اثر برگزیده بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره تئاتر فجر از رادیوهای سراسری کشور از جمله برنامه هایی است که سعی در اجرایی کردن آن داریم. 

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های انجام‌شده در حمایت از جشنواره تئاتر فجر اجرای روزانه ۲ ساعت برنامه زنده به‌منظور پوشش جشنواره است. ما تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی هماهنگ با سایر شبکه‌های رادیویی همچون رادیو ایران، رادیو جوان، رادیو گفت‌وگو و... از ساعت ۱۴ تا ۲۲ به‌صورت متناوب برنامه‌های جشنواره را به‌صورت مستقیم پوشش بدهیم.

قربانی در ادامه به توجه ویژه رادیو به هنر نمایش اشاره کرد و افزود: توجه به بخش‌های مختلف هنرهای نمایشی همیشه موردتوجه مدیریت رادیو بوده از این رو از ۱۵ دی‌ماه هرروز ساعت ۱۵ تا ۱۷ برنامه زنده‌ای با عنوان باغ ارغوان پخش خواهد شد. این برنامه روزهای شنبه و یکشنبه  به هنرهای نمایشی و تئاتر اختصاص دارد و می‌تواند ارتباط زنده و نزدیکی میان اداره کل هنرهای نمایشی و مخاطبان این هنر برقرار کند.

نادر برهانی مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر از دیگر حاضران این نشست گفت: در جلسات متعددی که با مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو داشتیم به توافقات خوبی برای همکاری در برگزاری بخش نمایش رادیویی جشنواره تئاتر و پوشش این رویداد فرهنگی و هنری رسیدیم.

برهانی مرند افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در این نشست‌ها مخاطبان این بخش بود که من اطمینان دارم این بخش شیفتگان خود را دارد و با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. به همین دلیل یکی از پیشنهادهای اجرایی این بخش آن است که در ۵ روز از ایام میانی برگزاری جشنواره روزی دو اثر به روی صحنه برود.

دبیر جشنواره تئاتر فجر افزود:  نمایش یک استودیو رادیویی در جشنواره تئاتر فجر خواهیم داشت و اسامی برگزیدگان و جوایز آن در اختتامیه رسمی جشنواره سی و هفتم اهدا خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست رضا صمدپور مدیر بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با ارائه گزارشی از روند انتخاب آثار نمایشی رسیده به این بخش گفت: آثار رسیده در این بخش با وسعت ملی و از سرتاسر کشور شرکت کرده‌اند که با برگزاری جلسه یکشنبه  جمع‌بندی نهایی این بخش نیز انجام می‌شود.

وی درباره کیفیت آثار رسیده افزود: آثار رسیده به بخش نمایش‌های رادیویی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تمام آثار انتخاب‌شده در این بخش آثار پرمغز و دانشمند هستند که هنرمندان به‌خصوص هنرمندان تئاتر کشور در آن مشارکتی جدی داشته‌اند.

امین رهبر مدیر بخش مسابقه نمایش رادیویی جشنواره تئاتر فجر در ادامه این دیدار  به آمار نمایش‌های این بخش اشاره کرد و گفت: ۱۰۳ اثر از سراسر کشور در این بخش حضور دارند و سه استان تهران با ۱۶ اثر، خراسان رضوی با ۱۳ اثر، استان مرکزی با ۱۱ اثر به ترتیب بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی افزود: بازشنوایی این آثار برای انتخاب نهایی در حال انجام است و به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار