مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اهدای خون بیش از ۳۶ هزار نفر از استان تهران در آذرماه/ ۵۵ درصد اهدا کننده مستمر

طباطبایی گفت: در آذرماه ۹۷ بیش از ۳۶ هزار نفر برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از 36 هزار نفر برای اهدای خون در سطح استان تهران / سهم 55 درصدی اهداءکنندگان مستمر در آذر 97سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در آذرماه ۹۷ تعداد ۳۶ هزار و ۶۹۳ نفر برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۳۵ نفر موفق به انجام این کار خداپسندانه و مفید برای بیماران شده‌اند.

وی ادامه داد: از میان ۲۸ هزار و ۷۳۵ واحد خون اهدایی به وسیله مردم استان تهران، تعداد ۱۵ هزار و ۹۳۳ واحد یعنی معادل ۵۵ درصد از افراد اهدا‌کننده خون جزو افراد مستمر هستند، ۴ درصد از اهدا کنندگان خون در آذرماه امسال از میان بانوان استان تهران بوده‌اند.

طباطبایی بیان کرد: در آذرماه ۹۷، ۸۳۱ واحد پلاکت و هزار و ۵۱۸ واحد پلاسما در مراکز انتقال خون استان تهران اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: با شروع فصل سرما امکان دارد میزان مراجعه افراد برای اهدای خون کاهش پیدا کند که در همین راستا به مردم استان تهران توصیه می‌کنیم برای رفع نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی در این موقع از سال نیز از این کار خداپسندانه و خیرخواهانه دریغ نورزند.

وی یادآوری کرد: عمر نگهداری پلاکت و پلاسما کوتاه است و بیماران نیاز به این ۲ فرآورده‌ خونی در تمام ایام سال دارند که امیدوارم اهداکنندگان گرامی به این مسائل توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

آمار اهدای خون استان تهران در آذر۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار