کلنگ مجتمع پرورش میگو در هندیجان به زمین زده شد/تبدیل هندیجان به دومین قطب تولید میگو خوزستان

مدیرکل شیلات استان خوزستان از کلنگ زنی احداث مجتمع پرورش میگو در شهرستان هندیجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نبی الله خون میرزایی، مدیرکل شیلات استان خوزستان در آئین کلنگ زنی مجتمع پرورش میگو 395 هکتاری اتحادیه آبزیان گستر شهرستان هندیجان گفت: این شهرستان تا 3 سال آینده به دومین قطب پرورش میگو خوزستان تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این مجتمع با پیش‌بینی احداث ۱۰ مزرعه، ایجاد 200 نفر اشتغال پایدار و تولید پایه‌ 700 تن و تولید برنامه‌ریزی شده‌ یکهزار و 500 تن در سال طراحی شده است و آب مورد نیاز آن از دریا تامین می گردد.

خون میرزایی اذعان داشت: احداث زیرساخت این مجتمع با استفاده از اعتبارات استانی اداره کل شیلات خوزستان، به میزان 80 میلیارد تومان انجام می‌گردد و بخش خصوصی با تامین 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها، احداث مزارع و تامین سرمایه گردش، آن را به بهره‌بردای خواهد رساند.

مدیرکل شیلات استان خوزستان تصریح کرد: با کلنگ‌زنی این مجتمع، شهرستان هندیجان به عنوان قطب دوم پرورش میگو استان خوزستان معرفی می گردد.

این مقام مسئول اظهار داشت: هم‌ اکنون مجتمع 500 هکتاری پرورش میگوی شرکت جهاد نصر میثاق در شهرستان هندیجان نیز آماده کلنگ زنی است و امیدوارم مجتمع 532 هکتاری پرورش میگو اتحادیه تعاونی آبزی‌گستران نیز هر چه زودتر آماده‌ کلنگ‌زنی گردد.

انتهای پیام/گ

احداث مجتمع پرورش میگو

برچسب ها: شیلات ، آبزی پروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.