حسن عابدینی مطرح کرد

پیچیده‌ترین عملیات روانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی با انتشار پستی در اینستاگرام چشم‌انداز پیش روی کشورمان در نیمه دوم قرن بیست‌ویکم را ارزیابی کرد.

پیچیده ترین عملیات روانی بر علیه جمهوری اسلامی به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی با انتشار  پستی در حساب کاربری اینستاگرام خود تحلیل  و ارزیابی‌اش از شرایط  سیاسی پیش رو در دهه دوم قرن بیست و یکم را به اشتراک گذاشت:

عابدینی در اینستاگرام نوشت:

جمهوری اسلامی ایران زیرفشارگسترده ترین ، پیچیده ترین و حرفه ای ترین عملیات روانی دهه دوم قرن بیست و یکم قرار دارد. مهار ، استحاله یا تغییر نظام هدف نهایی برنامه ریزان است.

عملیات سخت از کودتا تا جنگ نظامی و از شورش های خیابانی تا جنگ داخلی که دهه 60 بر کشور تحمیل شد نتوانست نه انقلاب اسلامی را مهار کند و نه جمهوری اسلامی را سرنگون.

جنگ ابزار حال اما به جنگ افکار تبدیل شده است. دست کم 250 شبکه فارسی زبان ماهواره ای و صدها هزار شبکه اجتماعی و ارتباطی نقش بسزایی در عرصه جنگ نرم دارند.

اتاق فرمان عملیات روانی بسان اتاق جنگ است فقط لباس فرماندهان همرنگ نیست. انان " شرکایی " هستند که نمایندگان ترامپ و نتانیاهو تا ال سعود را در بر می گیرد البته وفاداران به سلطنت ، بقایای تروریست های منافق و دیگرانی هم در اجرای ان نقش آفریند.

باراک اوباما رییس جمهورپیشین ایالات متحده برای پروژه عملیات روانی ضد ایران ، بودجه اعلامی تقریبا چهل میلیون دلاری را در نظرگرفته بود. این رقم هم اکنون بسیار فراتر از تصور پیشین است.

ترامپ گفته است امریکا طی 17 سال گذشته افزون برهفت تریلیون دلار در منطقه غرب اسیا هزینه کرده است بدون انکه دستاوردی داشته است . این رقم برابر با عایدی هفتاد سال صادرات نفت بشکه ای یکصد دلار ایران است انهم در دورانی که تحریم نبود.

امریکا اگر یک ده هزارم این رقم را هم برای شکست ایران که عامل همه ناکامی واشنگتن در غرب اسیا تلقی می شود در نظر بگیرد ظاهرا غیرعقلانی نیست البته اقتصاد ایالات متحده دیگرکشش ریخت و پاش های دست و دلبازانه را ندارد.

بررسی رسانه های بیگانه نشان ازسناریوهایی دارد که قراراست از این پس بصورت روزمره برای عملیات روانی بر ضد ایران اسلامی در دستور کار قرار گیرد:

الف: تولید توئیت های فارسی برای مقام های امریکایی واسراییلی تا زمینه برقراری ارتباط مستقیم با مردم را فراهم کند.

ب: تولید ویدئوهای کوتاه مقام های امریکایی و اسراییلی با زیرنویس فارسی برای ارتباط بی واسطه با افکارعمومی

ج: شناخت ذائقه ایرانیان از طریق تجزیه و تحلیل شبکه های مجازی و بویژه استفاده کنندگان از نرم افزارسایفون تا راحت تر روی موضوع ها موج سواری کنند.

د: تطهیررژیم پهلوی از طریق تولید مصاحبه ، گزارش ، مقاله ، عکس نوشته ، طنز و ... بویژه در استانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

ه: تخریب چهره های اصیل انقلاب اسلامی که حتی امام هم در صدر این فهرست گنجانده شده است. دور تازه این پروژه از مدتی پیش در شبکه های فارسی زبان نزدیک به دربار ملکه انگلیس کلید زده شده است.

عابدینی در ادامه نوشت:

طراحی همه جانبه برای عملیات روانی روی انتخابات پیش رو . ژوزف نای معمار انقلاب های رنگین معتقد است انتخابات خاستگاهی است که می توند دستمایه شروعی برای تغییرات درهرحکومتی شود.

ز: دامن زدن به فتنه های طائفی و مذهبی و برجسته سازی اختلاف ها ،روی انچه جنبش های جنسیتی ، دانشجویی ، کارگری و ... نامیده می شود.

ح: بی سرو سامان نشان دادن شیرازه اقتصادی کشور بگونه ای جامعه در قبال تصمیم های برون مرزی شرطی شود.

ط: برجسته سازی دیدگاه ریزش های نظام یا رسانه ای کردن اقازاده هایی که هم اکنون ساکن خارجند با این هدف که مخاطب دچار الودگی اطلاعاتی شود.

ی:افزایش تور خبرگیری ، شبکه سازی سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و سرمایه گذاری برای ساماندهی ارتباط امن میان شبکه تارعنکبوتی

قرارگاه عملیات روانی شرکاء درصدد است از طریق القای وجود فساد سیستماتیک و تحریف وقایع و ارزش های انقلاب اسلامی ، احساس ناامیدی و ناکارامدی نظام دینی را نزد افکار عمومی فراگیر و در صورت امکان نهادینه کند. جامعه اطلاعاتی و امنیتی امریکا بر این باور است که در چنین شرایطی می توان مطالبات مردمی را به اعتراض ، اعتراض ها را به اغتشاش و اغتشاش ها را با چاشنی ناامنی به بحرانی فراروی نظام تبدیل کرد.

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ﴿۵۴ آل عمران﴾

پیچیده ترین عملیات روانی بر علیه جمهوری اسلامی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار