در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد/ معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

عضو شورای شهر تهران گفت: مسجد و مجمتع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) در کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد.

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سازه‌ای که در ضلع جنوبی پارک دانشجو و در جوار تئاتر شهر ایجاد شده و بر روی آن نام «مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج)» درج شده است، اظهار کرد: به نظر من این سازه نه به مسجد شبیه است و نه هیچ نمادی از فرهنگ دارد و تنها یک سازه مدرن است.

خبرنگار: کاظمی/سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد / معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این بنا وجاهت تئاتر شهر را مخدوش کرده و تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: اگر با نظر کارشناسان امور مساجد که افراد متخصص در این زمینه هستند و با همکاری معماران مسجدساز، یک سازه مناسب طراحی می‌شد و نظر وقف‌کننده برای ساخت مسجد تأمین می‌شد، دیگر به نمای تئاتر شهر آسیب نمی‌زد و از سوی دیگر بنایی ساخته می‌شد که دارای نشانه‌های مسجد و معماری اسلامی باشد.


بیشتر بخوانید: سرنوشت مسجد جنجالی چهارراه ولی‌عصر(عج) چه خواهد بود؛ تخریب یا تبدیل به موزه؟


خلیل‌آبادی با بیان اینکه قرار گرفتن تئاتر شهر و مسجد در کنار هم منافاتی با یکدیگر ندارند، گفت: هر دو محل تجمع هستند که یکی برای عبادت و دیگری برای نمایش هنر است.

وی افزود: اگر همین بنا با معماری مسجد ساخته می‌شد، می‌توانست مکمل تئاتر شهر باشد، اما در حال حاضر یک سازه بی‌هویت ساخته شده که هیچ نشانی از مسجد و فرهنگ ندارد.

خبرنگار: کاظمی/سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد / معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

عضو شورای شهر تهران در خصوص سرنوشت این بنا، تصریح کرد: باید به صورت شکلی تکلیف آن روشن شود و با تئاتر شهر همگن شود.

وی افزود: باید امور مساجد، شهرداری و اهالی تئاتر شهر جلسه‌ای برگزار کنند تا کم‌هزینه‌ترین راه‌حل برای ساخت مسجدی که دارای نشانه‌های مسجد و معماری اسلامی باشد را پیدا کنند.

خلیل‌آبادی گفت: وقتی پروژه‌ای را آغاز می‌کنیم و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آن را لحاظ نمی‌کنیم، نتیجه همین بنایی می‌شود که نه شبیه به مسجد است و نه نمادی از فرهنگ دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در مراکز و چهار‌راه‌های شهر مسجد و نمادهای اسلامی بسازیم، تصریح کرد: ساخت مسجد در این مکان و به شکل کنونی کار مناسبی نبود و می‌توانستیم بنایی با معماری مسجد بسازیم که هم به نمای تئاتر شهر لطمه‌ای وارد نکند و هم مسجد کارکرد خود را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار