بارش برف راه ارتباطی ۴۲روستای آذربایجان غربی را مسدود کرد

بارش برف و کولاک موجب کندی تردد و کاهش دید افقی در محورهای استان و نیز مسدود شدن راه ارتباطی ۴۲ روستا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بارش برف ضمن اینکه موجب سفید پوش شدن منطقه شده و افت شدید دمای هوا شده اما در حال حاضر محورهای اشنویه - نقده، اشنویه - ارومیه و اشنویه - پیرانشهر هم اکنون با پدیده مه غلیظ مواجه است و تردد در آنها به کندی صورت می پذیرد.

سایر محورهای استان نیز تردد با رعایت نکات ایمنی از جمله زنجیر چرخ امکانپذیر بوده و به دلیل تداوم بارش برف محورهای مواصلاتی استان برخی محورها با کندی تردد مواجه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی باز و تردد در آنها جریان دارد گفت: بارش برف راه ارتباطی ۴۲ روستا در میاندوآب و خوی را مسدود کرده است.

ارسلان شکری در خصوص آخرین وضعیت راه های استان با وجود به بارش برف و کولاک اظهارداشت: راه ۱۵ روستای میاندوآب در بخش باروق به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده است و تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اثر بارش برف سنگین برف راه ارتباطی ۱۷ روستا در منطقه الند بخش صفائیه خوی و ۱۰ روستا در بخش قطور خوی را مسدود کرده است.

شکری اضافه کرد: با وجود بارشهای اخیر به همت و تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و انجام عملیات به موقع و سریع برف روبی و نمک پاشی این عزیزان کلیه محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

شکری با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کولاک شدید و تاریکی هوا موجب کندی در بازگشایی این روستاها شده است افزود: راهداران در گردنه های استان من جمله گردنه های قوشچی، آغ بلاغ، مایین بلاغ و ... و محورهای برف گیر مستقر و در حال انجام عملیات برف روبی و راهداری هستند.

واضافه کرد: در زمان حاضر شهرستانهای ماکو، خوی، چالدران، شاهین دژ، تکاب هوای برفی دارند و راهداران ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستانها به طور مداوم در محورهای مواصلاتی آنها مشغول برف روبی و نمک پاشی هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از رانندگان و مسافران درخواست کرد قبل از سفر حتما با استفاده از سامانه ۱۴۱ از وضعیت راهها اطلاع یابند و تمام نکات ایمنی را رعایت کنند.

شکری خاطرنشان کرد: راه ارتباطی روستاهای مسیر یاستی کندی و مسیر قوروقچی مسدود شده و راهداران ۲ راهدارخانه قوروقچی و نختالو با استفاده از امکانات موجود برای بازگشایی مسیر این روستاها در سریع ترین زمان ممکن تلاش می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مسدود بودن محور بوکان – مهاباد خبر داد و گفت: در حال حاضر محور برهان در جاده مهاباد – بوکان به علت بارش شدید برف و کولاک هم اکنون مسدود است.

رئیس اداره راهداری ‌وحمل و نقل جاده ای شهرستان پیرانشهر نیز از استمرار عملیات راهداری در محورهای ارتباطی حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

محمدی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر کلیه راههای شهرستان پیرانشهر با زحمات اکیب راهداری باز و در حال حاضر نیز عملیات راهداری در حال انجام است.

وی ️گفت: از صبح امروز و با آغاز بارش ها تاکنون میزان ۵۰ نمک پاشی در محور تمرچین، ۵۰ تن در محور پیرانشهر، ۳۰تن در محور نقده، ۳۰ تن در محور پیرانشهر سردشت و ۳۰تن در محور پسوه انجام شده است.

رئیس اداره راهداری ‌وحمل و نقل جاده ای شهرستان ماکو با بیان اینکه تردد در محور ارتباطی ماکو – خوی بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست گفت: رانندگان برای تردد از محور ماکو-خوی احتیاط کنند

رحیمی اصل افزود: محور خوی ماکو محدوده مرگن، چایپاره _جاده سدارس، حوزه پلدشت_محور ماکو بازرگان _کمربندی ماکو بازرگان-جاده آواجیق _سدبارون_بورالان از صبح امروز بیشترین‌بارش ها را داشت.

وی ادامه داد: از ظهر در گردنه ایل بلاغی چندین مرتبه تیغ زنی و نمک پاشی انجام شده و درحاضر نیز هم در حال نمک پاشی هستند که در نتیجه این تلاش ها هم اکنون همه راههای شهرستان ماکو باز بوده و رفت و آمد در جریان است.

رئیس اداره راهداری ‌وحمل و نقل جاده ای شهرستان خوی از بازگشایی راههای روستایی مسدود شده بدلیل برف و کولاک بصورت شبانه خبر داد.

صادق نژاد با اعلام این خبر گفت: راهداران تلاشگر از صبح امروز جمعه با آغاز بارش برف در کلیه راههای ارتباطی شهرستان خوی در چندین نوبت نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمک پاشی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر محورهای ارتباطی خوی-ایواوغلی، ایواوغلی -چالدران، ایواوغلی گاپیلیخ، خوی-حمزیان، خوی-قطور-رازی، خوی-چالدران وخوی-سلماس با تلاش راهداران باز و تردد در آنها برقرار است.

صادق نژاد اضافه کرد: اولویت در بازگشایی راههای ارتباطی با راههای اصلی است و پس از اقدامات انجام شده در اینخصوص بصورت شبانه عملیات بازگشایی راههای روستایی نیز آغاز خواهد شد.

براساس اعلام هواشناسی آذربایجان غربی سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد استان شده و با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش برف و کولاک در استان هستیم و این بارشها تا شنبه تداوم دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

 

راه ارتباطی ۴۲روستای آذربایجان غربی مسدود شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.