شهریاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حوزه سلامت با بودجه پیشنهادی دچار چالش‌های جدی می‌شود/ سازمان برنامه و بودجه، سازمان "و" است؛ نه برنامه دارد و نه بودجه

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه، بر اساس شاخص‌ها عمل نمی‌کند و عملکرد آن بر اساس رانت و جناح‌بازی و سیاسی‌کاری است.

حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به برخی اظهارات نمایندگان مجلس درباره پرداخت بودجه‌های اضافی به حوزه سلامت گفت: نمایندگان مجلس مختار هستند که نظرات خود را درباره بودجه اعلام کنند، اما متاسفانه به نظر می‌آید در سال ۹۸ با بودجه پیشنهادی دچار چالش‌های جدی در حوزه سلامت شویم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در رابطه با بیماران خاص که ۲ سال پیش بودجه این بخش ۲۶۰ میلیارد تومان بود این ردیف در بودجه ۹۸ به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است در حالی که تعداد بیماری‌های خاص نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

شهریاری با بیان اینکه حدود ۵۰ بیماری داریم که باید خاص محسوب شوند، گفت: منابع مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج چیزی بیش از هزار میلیارد تومان است، اما ردیف بودجه‌ای آن ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی به کاهش بودجه تعالی جمعیت در لایحه سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: افزون بر این بودجه بیماران پیوندی نیز با وجود تصویب تعرفه‌ها در دولت کاهش داده شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه سازمان "و" است و نه برنامه دارد و نه بودجه و بر اساس شاخص‌ها عمل نمی‌کند و عملکرد آن بر اساس رانت و جناح‌بازی و سیاسی‌کاری است و نمونه‌های بسیاری برای آن می‌توان مثال زد.

شهریاری با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه موضع سیاسی با سلامت مردم دارد، ادامه داد: منابعی که برای دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد بر اساس شاخص‌ها نیست و کار کارشناسی دقیقی بر روی آن انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: منابع آسیب‌های اجتماعی را در بخش بیمه همگانی گنجانده اند تا قابل رصد نباشد و مشخص نشود چه اتفاقی برای این بودجه خواهد افتاد.

وی افزود: مردم مشکلات بسیاری دارند و ما همیشه گفته ایم که دولت‌ها کاری می‌کنند مردم از نظام دور شوند، اما غافل از اینکه مردم به خاطر اعتقادات دینی از نظام دور نمی‌شوند، اما دولتمردان باید به خودشان بیایند، مسئولان نباید هر روز برای مردم آسیب دیده مشکل درست کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
چی به سازمان برنامه بودجه؟ باشد ما هم از این به بعد اسم شما را میگذاریم وزارت: بدوآپ !!!
آخرین اخبار