اجرای طرح نماد در 115 مدرسه همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال 115 آموزشگاه زیر پوشش طرح نماد قرار می‌گیرند.

اجرای طرح نماد در 115 مدرسه همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند همکاری چندبعدی است اظهار کرد: برای اجرای طرح نماد ائتلاف ملی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید این ائتلاف در مجموعه آموزش و پرورش تشکیل شود افزود: در مرحله دوم، غربالگری، شناسایی، حضور موثر در سامانه و فراهم کردن مسائل آموزشی در سطح مدارس باید انجام شود هر چند این روند از ماه گذشته در سطح مدارس آغاز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در مرحله بعد انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های همکار آموزش و پرورش که عضو این ائتلاف هستند در این طرح مشارکت داشته باشند گفت: خوشبختانه در همه حوزه‌ها این همکاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ایجاد نقشه راه را در مدارس پیگیری کردیم و این مهم به صورت سنتی در مدارس دنبال می‌شد افزود: در نقشه راه که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس انجام می‌شود اولویت‌های آسیبی برای مدیران و مسوولان مشخص شد.

جعفری با بیان اینکه بر اساس دستورات اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، شهرستان بهار به عنوان پایلوت استان برای اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد) انتخاب شده است یادآور شد: امسال 115 آموزشگاه با 11 هزار و 800 دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده تمام مدارس در قالب طرح نماد، فعالیت‌های مراقبتی، پیشگیرانه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اجرا خواهند کرد تصریح کرد: این طرح نسبت به سال گذشته تغییراتی را داشته که از جمله آن می‌توان به ساماندهی فعالیت‌ها در سامانه همگام مدارس اشاره کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه در این سامانه شهرستان‌ها و آموزشگاه‌ها اطلاعات خود را با کدهایی مشخص وارد می‌کنند، عنوان کرد: آسیب‌هایی چون خشنونت، خودکشی و خودزنی در بین دانش‌آموزان و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال طرح نماد با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بیش از یکصد آموزشگاه‌های استان اجرا می‌شود گفت: این طرح برای نخستین بار در 12 آموزشگاه اجرا شد.

جعفری در خصوص اجرای طرح نماد «نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان» خاطرنشان کرد: برای اجرای موفق این طرح باید برنامه و طرح به صورت دقیق، منظم و کامل اجرا شود.

انتهای پیام/ د

طرح نماد در همدان اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.