رضایی در برنامه حالا خورشید:

سعی می‌کنم در توئیتر از جنگ ننویسم/ کربلای ۴ پس از ۲۴ ساعت به فریب دشمن تبدیل شد/ بخش زیادی از مسائل پشت پرده این توئیت سیاسی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سعی می‌کنم در توئیتر از جنگ ننویسم، می‌خواستم ذهن‌ها را به کلمه «فریب» سوق دهم.


محسن رضایی: کربلای ۴ عملیات اصلی بود/ ما به هم سردار و ژنرال نمی‌گفتیم/هنوز قلبم برای مهدی باکری به درد می‌آیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه حالا خورشید، گفت: هر سال دی ماه با یک داستان تکراری مواجهیم که یک عده‌ای می‌گویند کربلای ۴ لو رفته و فرماندهان به جان بچه‌های مردم توجهی نداشتند. امسال هم این گونه بود.

وی ادامه داد: پس از اظهارات مختلف افراد طی این مدت  توئیتی منتشر کردم در مورد این عملیات و گفتم که باید از زاویه دیگر هم به این عملیات نگاه کرد و آن این است که ما در حقیقت عملیاتی که انجام دادیم را تبدیل به یک فریب کردیم و ۱۰ تا ۱۵ روز بعد و درست در همان منطقه عملیات دیگری انجام دادیم. در واقع قصد داشتم پس از اینکه به این گستردگی به این عملیات پرداخته می‌شود، از این زاویه نیز به آن نگاه شود، ولی حرف بنده را طور دیگری برداشت کردند.

وی با بیان اینکه مانند روز روشن است که تحلیل عملیات کربلای ۴ پسینی بود، گفت: این اولین بار نیست که این حرف را بیان می‌کنیم و بار‌ها گفتیم که انجام عملیات کربلای ۴ برای آن بود که از اروند عبور کنیم و اگر راهمان باز بود ما دیگر از شلمچه ادامه نمی‌دادیم و از همان جزیره ام‌الرصاص رفته و از جنوب بصره وارد می‌شدیم، اما وقتی مشاهده کردیم که جزیره ام‌الرصاص مسدود است و مصلحت ما نیست تقریبا دیگر حدود ساعت ۵ تا ۶ صبح دستور عقب‌نشینی را صادر کردیم. ما ساعت ۱۰:۳۰ شب عملیات را آغاز کردیم و ساعت ۶ به قرارگاه نجف دستور عقب‌نشینی دادیم.  پیشروی‌ها و عقب‌نشینی‌های ما در تاریکی انجام می‌شد و ساعت ۷ که آفتاب خود را نمایان می‌کرد، قرارگاه نور را به عقب فراخواندیم که این ۹ ساعت بعد از آغاز عملیات بوده است.

وی افزود: بنابر این من یک توئیتی زدم که بیایید از یک زاویه دیگر هم نگاه کنید که ما عملیات را تبدیل به فریب کردیم. منتهی از این حرف من یک طور دیگر برداشت شد.

رضایی تصریح کرد: این یک تحلیل پسینی است و ما عملیات کربلای ۴ را برای این طراحی کرده بودیم که به جنوب بصره برسیم، ولی چون به اهداف نرسیدیم چند ساعت بعد دستور عقب نشینی دادیم. این یک عملیات اصلی بود. ۲۶۰ گردان نیرو پای کار آورده بودیم، ولی چون اوضاع مناسب نشد، ۶۰ گردان بیشتر را وارد نکردیم.

فرمانده سابق سپاه تصریح کرد: جزیره ام‌الرصاص تقریبا ۲۴ ساعت در اختیار ما بود و  پس از آن دستور عقب‌نشینی صادر کردیم، به دلیل آنکه می‌خواستیم تصمیمی برای ادامه عملیات بگیریم و شاید عملیات را ادامه دهیم که این نشان دهنده آن است که تا این لحظه این عملیات اصلی ما بوده، ولی عملیات بزرگ ما به حساب نمی‌آمده است.

وی ادامه داد: عملیات‌های بزرگ ما به طور معمول ۴ الی ۵ مرحله داشت و حدود ۲۰ روز طول می‌کشید و بعضی هم مانند فاو تا ۷۵ شبانه روز ادامه داشت. کربلای ۵ بیست روز طول کشید، عملیات بیت‌المقدس بیش از ۲۰ روز طول کشید. هیچگاه عملیات‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس یک مرحله‌ای نبوده است.

رضایی گفت: در صبح عملیات کربلای ۴ مطمئن شدیم که چه راه‌هایی باز و کدام یک بسته است و پس از آن عملیات را متوقف کردیم و ادامه ندادیم. ۲۶۰ گردان نیرو پای کار آمده بودند و قرار بود ۶۰ گردان در ابتدای عملیات وارد شوند و پس از آن در ساعت ۳ که من متوجه شدم دیگر بیشتر از ۴۰ گردان وارد نکردیم و ۲۰ گردان دیگر را با آن که مصمم به اعزام آنها بودیم، متوقف کردیم که حضور ۲۶۰ گردان نشان دهنده آن است که این یک عملیات بزرگ و چند مرحله‌ای بوده است. مرحله اول آن انجام شد و برای مراحل بعد تصمیم به فکر و اتخاذ تصمیمات آتی گرفتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی مشاهده کردیم که وقتی نمی‌توانیم از ام‌الرصاص و جنوب نمی‌توانیم به سمت بصره حرکت کنیم، ولی از طرف دیگر راه شلمچه باز است، تصمیم گرفتیم تا از شلمچه عبور کنیم. در این مرحله یک الزامی وجود داشت اینکه اگرچه راه شلمچه باز و راه ام‌الرصاص بسته است، ولی باید برای حضور دشمن هم فکری کرد، ولی ما راهکاری را پیدا می کردیم که چه حرکتی انجام دهیم. پس از آن تصمیم گرفتیم که الان زمان خوبی است که این تلاش ناکام شده را به فریب تبدیل کنیم و این بدان معنا نیست که از ابتدا در ذهن ما بوده است که کربلای ۴ فریب شود و این برداشت اشتباه است. در واقع ما ۲۴ ساعت پس از آغاز مرحله اول کربلای ۴، آن را تبدیل به فریب کردیم، زیرا متوجه شدیم اگر غیر از این عمل کنیم احتمال موفقیت ما کم خواهد بود.

رضایی افزود: ما نام این عملیات را فریب نمی‌گذاریم و می‌گوییم که پس از انجام مرحله اول آن را تبدیل به فریب کردیم. تمام شهدای ما در این عملیات ۹۸۵ نفر است که اسامی آن‌ها در بنیاد شهید و سپاه موجود است و اینکه می‌گویند هزاران نفر شهید شدند چنین چیزی وجود ندارد البته که فرماندهان ما نسبت به یک شهید و یا مجروح هم حساسیت داشته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای فرمانده حتی یک شهید یا یک مصدوم هم دردناک است، رابطه عاطفی ما در جنگ بی نظیر بود، ما به هم سردار و ژنرال نمی‌گفتیم، من برای همه «آقا محسن» بودم؛ یک برادر حاضر است شهادت برادرش را ببیند؟! من هنوز مهدی باکری به خاطرم می‌آید قلبم به درد می‌آید.

محسن رضایی در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات گفت: این تعمیم دادن بحث کربلای ۴ به والفجر ۸ و کل جنگ درست نیست. در کربلای ۴ وقتی شرایط خاص پیش آمد به ذهن ما رسید که این عملیات را به فریب برای دشمن تبدیل کنیم نه اینکه از قبل فریب بوده باشد اینکه چطور این عملیات را به فریب برای دشمن تبدیل کردیم هم مهم است که تصمیم گرفتیم درگیری را متوقف کرده و نیرو‌ها را تا اهواز ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر به عقب برگرداندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دیده‌بان‌های عراق می‌دیدند که لشگر از خرمشهر و آبادان به سمت اهواز در حال حرکت است و در همین حین از سبک تبلیغاتی خودمان نیز در جنگ استفاده کردیم و مارش پیروزی زدیم. در صورتی که مشخص بود که اینجا پیروزی چندانی به دست نیامده است. این تصمیم به صورت جمعی گرفته شده است و همه مقامات، امام، شورای عالی دفاع، آقای هاشمی و روحانی در جریان عملیات بودند و حتی آقای هاشمی از طریق بوشهر زمینی به امیدیه آمدند. خود مصاحبه مرحوم هاشمی خیلی از ابهامات در مورد این عملیات را پاسخ خواهد داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: یکی از شیوه‌های من اقناع پذیری است، ما هیچ‌گاه در جنگ سلسله مراتبی عمل نکردیم و همه تصمیمات برای کربلای ۴ یک تصمیم جمعی بود.

رضایی بیان کرد: ما دو اقدام خوب انجام دادیم. نیرو‌ها را تا اهواز عقب آوردیم و مارش پیروزی زدیم. به بچه‌های شنود گفتیم بیسیم‌های عراقی را شنود کنند. بچه‌ها گفتند آنها می‌گویند ایرانی‌ها عقب نشینی کرده‌اند و از روز سوم و چهارم نیروهایشان را به مرخصی فرستادند، خیلی‌ها از فرماندهان می‌گفتند چرا می‌خواهید کربلای ۵ را انجام دهید؟ این همان کربلای ۴ است!

وی گفت: ما یک سیستم شنود از ارتش عراق به دست آورده بودیم که مستقیما ستاد کل ارتش عراق را شنود می‌کرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برادر قاسم سلیمانی فرمانده اولین لشکر ما بود که به کربلای ۵ رفت و پشت بیسیم به من گفت که برادر محسن اینجا فتح المبین است و هیچ نیروی عراقی اینجا تا بصره نیست.

وی افزود: روز چهارم عملیات کربلای ۴ آمار شهدا ۹۹۱ نفر بود و پانزده روز بعد آمار دقیق‌تر ۹۸۵ نفر اعلام شد. دستاورد عملیات کربلای ۵ صادر شدن قطعنامه ۵۹۸ بود چرا که دنیا به این نتیجه رسید که عراق در مقابل ما تاب مقاومت ندارد.  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: اگر کربلای ۴ نبود کربلای ۵ انجام نمی‌شد و جنگ تا به امروز ادامه داشت، صدام بر سرکار بود، اختلاف کویت و عراق شکل نمی‌گرفت،. پایان دادن جنگ کمتر از آزادسازی سرزمین‌ها نبود.

محسن رضایی گفت: هدف من از این توئیت توجه دادن مسئولین کشور و مسئله فریب ترامپ برای ما بوده است مثل همان اتفاقی که در مورد کره شمالی افتاد که به مذاکرات آن‌ها ختم می‌شد، اما مذاکرات هم نتیجه‌ای نداشت. ترامپ می‌خواهد تا پایان امسال یا سال آینده یک فریبی علیه ما انجام دهد و رو دست به ما بزند لذا من کلید واژه «فریب» را به همین دلیل استفاده کردم.

رضایی تاکید کرد: اگر به سه روز قبل برگردم درباره کربلای ۴ دقیق‌تر توئیت می‌کردم و می‌نوشتم «عملیات کربلای ۴ فریب دشمن شد»، سعی می‌کنم در توییتر دیگر از جنگ ننویسم، می‌خواستم ذهن‌ها را به کلمه «فریب» سوق دهم و پاسخی به این پرسش‌ها دهم.

وی ادامه داد: من شرایط کشور را بسیار حساس می‌دانم، دست همه آنها که به من نقد کردند را می‌بوسم، البته از سیاسیون انتظار بیشتری داشتم. 

محسن رضایی با درخواست از مسئولان برای فعالیت و تلاش بیشتر برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن گفت: از حاشیه‌سازی‌های این گونه پرهیز کنید و به درد مردم برسید. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بخش زیادی از مسائل پشت پرده این توئیت سیاسی است. پرهیز من از این است که این طور برداشت نشود که با اظهار این مسائل بخواهیم دولت و یا جای دیگری را هدف قرار دهیم و مقاصد سیاسی خود را دنبال کنیم.

محسن رضایی با اشاره به اینکه بحث‌های توئیتری می‌تواند مفید باشد، گفت: نمی‌توان بحث در مورد جنگ را در توئیتر انجام نداد، اما می‌شود با توضیح بیشتر و فرامتن‌های دیگر آن را روشن کرد دقیق‌تر از این توئیت با حذف دو کلمه پیام واقعی من را به مخاطب می‌رساند به این معنا که عملیات کربلای ۴ فریب دشمن شد.

محسن رضایی با انتقاد از کسانی که توئیت دوم او را نخوانده اند، تصریح کرد: در توئیت دوم مسئله را به روشنی توضیح دادم، اما بعضی آن را نخواندند و همان توئیت اول را مبنا قرار دادند. ما در توئیت دوم گفتیم که ما وانمود کرده‌ایم که این عملیات فریب بوده است.

محسن رضایی با اشاره به توئیت دوم وزیر ارتباطات گفت: این عکس العمل در این سطح قابل قبول نیست و می‌توانستند یک تماس تلفنی با بنده بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۷
اینهایی که تازه از خواب بیدار شدند و منم منم می کنند هشت سال دفاع مقدس کجا بودند . چرا قرآن می فرماید وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ . اکثرا شکر گذار نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
تا کور شود چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
توییتر که فیلتره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
ببینید با قهرمان های خودمان چه میکنیم اگه همینها نبودند خدا میداند که الان چه بر سر این کشور آمده بود . این برنامه رو دیدم قلبم شکست خوبه که این آقای رشید پور حد و حدود خودش رو بدونه
United States of America
حیدری
۲۲:۰۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
افتخار خاورمیانه سردار سلیمانی فرمانده بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
سلام و درود بر مجاهدان راه حق. سلام بر آنانکه آن حماسه ها و شور را آفریدند
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم پیری جانباز
۲۱:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
برادر رشید پور درست صحبت کن ما برای خاک نجنگیدیم ما برای اسلام ناب محمدی ص جنگیدیم بله آب و خاک و ناموس باهم هستند ولی رشید پور ادعا ی با سواد بودن و کمی هم تکبر ولی درست حرف بزن ما برای اسلام ناب محمدی ص کار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
بر جوانان رشید و دلاور ایرانزمین هزاران آفرین باید گفت .
براستی این شهدا یاران و ادامه دهندگان راه امام حسین بودند که شرق و غرب را با کمترین امکانات متحیر کردند.
امنیت امروز ما نتیجه خون شهدای عزیز است.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۸:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کاش توجنگ من هم شهید وعاقبت بخیر می شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم پیری جانباز
۱۸:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
سرلشگر محسن خان بخدا مچکریم ۷۰ کشور برعلیه ما بود ما پیروز شدیم قبول داریم محسن بیشتر هوای امام خامنه‌ای فرزند زهرا س را داشته باش ما شما را انقلابی اصیل قبول داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
شما هایی، که در جنگ نبودید یا درخانه نشسته بودید یا در اروپا و امریکا تفریح میکردید لطفا برای ما مردم دلسوزی نکنید،چون نمیدانید بچه شانزده ساله وسرباز هجده سال را کومله ها سر ببرن عین داعشی ها ومنافقین یعنی چی.پس سکوت کنید بنفع خودتان است.شما همان بهتر بفکر دنیا وصندلی خود باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
سلام من ازرزمندگان شرکت کننده درعملیات ۴و۵ بودم وشاهد همه یابخش اعظمی ازماجرا آن عملیاتها بودم نشتن بیرون گودبعدسه ده لنگش کن شایدبرای خیلی هاساده باشداگرخوشبینانه به موضوع نگاه کنیم صدحیف جوانان آن رمان امثال اقامحسن قاسم عزیز ورشیدوهزاران دیگه وشهدای گلگون کفن بایدموردتقدس جامعه باشند به باد انتقاد گرفته میشودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کسانی که انتقاد بی مورد می کنند و الکی ایراد های بنی اسرائیلی می گیرند مثل اینه که بگن نباید در جنگ اصلا و ابدا از دشمن بخوری ! در دعوا هم می زنی و هم می خوری ، این طبیعت دعوا است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۷
مرگ بر ضد انقلاب و منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۰ دی ۱۳۹۷
آقا مگه توییتر فیلتر نیست؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
بله فيلترهست
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۵:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۷
این دوسردار دربرنامه حالا خورشسد چقد قشنگ توضیح دادند ماجرا رو. ولی ایکاش مسئولین اقتصادی هم میومدند و توضیح میدادند که چرا وضع این چنینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۷
امام خمینی می فرمایند در جنگ چه کشته شوید و چه بکشید پیروزید - خانواده های شهدا مومن تر از این هستند که فریب شیاطین را بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کسانی که منفی می زنند یعنی این حرف را قبول ندارند . یعنی حکم قرآن را قبول ندارند یعنی ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کسی که منفی میده،دشمن ما مردم،انقلاب وشهدا هست ما که از دشمن هراسی نداریم،کاری جز منفی دادن از دستشان بر نمیاد جانم
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۴:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
سردارصفوی هم درسیماگفت میدانستیم عملیات لورفته ونقشه عملیات هم احتمالادست دشمن افتاده.دراینموردچه توضیحی دارید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کار نظامی چرا ندارد
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۶:۳۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
درپاسخ کارنظامی چراندارد!!!1- دستورنظامی است که چراندارد2-پس چراتوضیح وتفسیرمی دهید؟؟!!!درهیچ جای دنیا اگربدانند-نه احتمال بدهند-عملیاتی لورفته آنرانجام نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
در اسلام الگوی ما امام معصوم و قرآن است . امام حسین می دانست که خودش و یاران ، فردای عاشورا کشته می شوند . احتمال هم نبود . چرا بیعت نکرد یا به عبارتی انجام نمی داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
وقتی لو رفته اگر ادامه ندی یعنی دشمن بیاد و شهر رو بگیره اینو میدونی یعنی چی ؟ مگر اول جنگ در خرمشهر را نمیدانی چه گذشت ؟ ؟ محمد جهان آرا ودوستانش چه کردند با دست خالی؟! حیف ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته خونه شهیدان پر ثمر گشته.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۷
مگه بحث بیعت بوده؟؟!!داستان کربلا چیزدیگه است 2-عملیات لورفته اگرادامه ندی؟؟!!!...خیرقربان دشمن نمیادمنتظره توبری بعدازقلع وقمعت میادشهرومیگیره.چراکسی ازعملیات های فتح المبین،طریق القدس و...انتقادنمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
رشید پور مجری صادقیه؛
اینکه رشیدپور متن تویتر دشمن رو میخونه وسط برنامه زنده
نشون دهنده این هست که ما از هیچ چیزی نمیترسیم و شفاف هستیم ؛ رشید پور دمت گرم
و زنده باد محسن رضایی غیور مرد بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۰ دی ۱۳۹۷
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۰ دی ۱۳۹۷
همچنین اگر ملت ایران نبود کشور هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
معتقدالحق
۱۳:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
به خدا ما هم میتونیم درست از توییتر استفاده کنیم!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
سلام. این مجری بسیار مغرور برنامه حالا خورشید بعضی وقتها بدون اینکه بخواهد و متوجه شود آب در آسیاب دشمن میریزد.
ما دست تمامی فرماندهان جنگ را میبوسیم . و به همه تصمیماتشان احترام می گذاریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی غیبی پور
۱۲:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
درود بر سردار دلها حاج محسن رضایی... امنیت ما مرهون شهداء، خانواده شهدا و امثال شماهاست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
شما برای ما همان فرمانده هستید آنهایی که تو خونه نشستند دم از جنگ و دلسوزی برا شهدا میزنند خودشان زمان جنگ کجا بودند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
در همان زمان که عملیات کربلای 5 شروع شده بود عملیات فرعی کربلای 6 و7 در مناطق دیگر و کربلای 8 در ادامه کربلای 4 و 5 در همان منطقه شلمچه ایران و شلمجه عراق صورت گرفت. شعار همیشه رزمندگان این بود برای دیدن امام زمان از شدید ترین دیواره های اتش باید عبور کرد انهایی که این اتش را میدیدند و از دیوار نفسشان عبور میکردند کارشان میشد رضای خدا.... همیشه هواپیماهای آواکس سعودی آمریکایی گوگل مپ الان و منافقین و ستون 5 ام دشمن اطلاعات رزمندگان ما (لوکیشن نفرات+تعداد+تجهیزات) را به صدامیان میدادند بنابراین با استدلال شما هیچ عملیاتی نباید میشد......این بیگ دیتایی که الان آشناِیان به مراتب بیشتراز(لوکیشن نفرات+ تعداد+ تجهیزات) ان را چندین سال است که از طریق فضای مجازی به دشمن میدهند و به فرموده مقام معظم رهبری ملت بر این اساس مورد حمله شیمیایی قرار گرفته اند را جلویش را بگیرید..(در عملیات کربلای 4 هم ما مورد حمله شیمیایی دشمن قرار گرفتیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
شما اطلاعتت درست نیست،فکر کنم والفجر ها را با کربلا ها اشتباه گرفتی جانم.

درضمن آخرین عملیات که شیمیایی شدن فرزندان ما یادتونه؟! کاش خوزستان بودین،آقای هاشمی رفسنجانی اومدن واز نزدیک دیدند منطقه رو.سپاه البته نبود ارتش بودبیشتر که شیمایی شدند اون عملیات در شمال خوزستان سمت کرخه را میگویم....

ولی ملت به رهبرش وفادار هست درجنگ فرهنگی و عقیده هم پیروزیم هر چند جوان هایی را از دست بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
زنده باشی آقا قاسم...درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
حالا ترامپ میخاد چکار کنه ما اماده فریبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
ما دست شما را می بوسیم به خاطر رشادت ها و امنیت امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
اینها که منفی می زنند نمی دانند امنیت چیه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
اینایی که منفی میدن فکرشون خرابه یا اروپا نشین هستند،مهم نیستن برای ما مردم جنگ دیده ایران اسلامی و وفادار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
نه جونم ایناکه منفی میزنن همونایی که همیشه طابکارن جیباشونم ازبقیه بیشتر پر شده
آخرین اخبار