روایت یک مسیر؛

صنعت بطری‌سازی کشور طی ۳۰ سال گذشته به خودکفایی رسید/ رشد ۴۰ درصدی صادرات به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تولیدکننده بطری‌های شیشه‌ای و صنایع وابسته، گفت: صنعت بطری سازی طی ۳۰ سال گذشته در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است و تقریبا در این بخش خودکفا شده‌ایم.

علی میردالی تولیدکننده بطری‌های شیشه‌ای و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توسعه صنعت در کشور اظهار کرد: با گذشت چهل سال از عمر انقلاب، صنعت کشور با وجود موانع و چالش‌های بین المللی پیشرفت چشمگیری داشته و این موفقیت با اتکا به متخصصان داخلی صورت گرفته است.

صنعت بطری شیشه‌ای ایران قد علم کرده است

این تولیدکننده بطری‌های شیشه‌ای و صنایع وابسته، افزود: صنعت شیشه و بطری سازی حدود ۳۰ سال است که به‌طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده و روز به روز با ارتقای تکنولوژی در مسیر پیشرفت و کمک به صنعت کشور قرار گرفته است، به طوری که در حال حاضر کشور از این موضوع بی نیاز است و صنعت بطری شیشه‌ای ایران در منطقه قد علم کرده است.

میردالی تأکید کرد: در این واحد صنعتی هم اکنون به‌طور مستقیم ۸۶۰ نفر و غیرمستقیم حدود ۱۳۰۰ نفر در حال فعالیت و اشتغال هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن نظیر XRF مجهز به کامپیوتر، دستگاه کامپیوتریزه جذب اتمی و اسپکتروفتومتر UV ارزیابی کیفیت مواد اولیه با دقت بالایی صورت می‌گیرد. دستگاه‌های مجهز در این آزمایشگاه قادرند طرح‌های مورد نظر سفارش دهندگان را در ۶ رنگ مختلف بر روی انواع بطری چاپ کنند که این تکنولوژی در اختیار چند کشور محدود است و در حال حاضر ظرفیت چاپ بر روی بطری بیشتر از ۲۵۰ هزار عدد در روز است و تمام محصولات چاپ شده توسط دستگاه‌های اتوماتیک پالتایزر بسته‌بندی می‌شوند.


بیشتر بخوانیدده ها فقره از ماشین آلات صنعتی مشمول معافیت در ثبت سفارش شدند


صنعت بطری شیشه‌ای ایران قد علم کرده است

وی افزود: با همت مهندسان ایرانی علاوه بر تولید انواع بطری مشتمل بر بطری‌های نوشابه، شیر پاستوریزه، آبمیوه، آبلیمو، روغن زیتون، توانستیم ضمن خودکفایی در این صنعت با رشد ۴۰ درصدی صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه مانند عراق، لبنان و کشورهای‌های حوزه خلیج فارس برای اقتصاد کشور ارز آوری کنیم.

انتهای پیام/

خودکفایی در تولید بطری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار