۴۵ واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی بویژه خرما در استان فعالیت دارند

صبح امروزمعاون اول رییس جمهور به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان در شهرستان ایرانشهر حضور یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه بازدید رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع فرآورده‌های غذایی نخل طلایی بلوچ ایرانشهر، عنوان کرد: مجتمع فرآورده‌های غذایی نخل طلایی بلوچ ایرانشهر در زمینه تولید انواع آب میوه غیر مرکبات از کنستانتره (پوره) و شیره خرما فعال است.

وی ادامه داد:در حال حاضر میزان اشتغال مستقیم در این مجتمع تولیدی تعداد ۴۰ نفر است.

میرشکار افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع تولیدی در استان می‌باشد و باعنایت به این مورد که خرما مانند پسته یکی از محصولات پرطرفدار در سطح کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس و جهان می‌باشد این کارخانه پتانسیل تبدیل شدن به یک کارخانه صادرات گرا در سطح کشور را دارد.

وی گفت:کارخانه فرآورده‌های غذایی نخل طلایی بلوچ در منطقه جاده بمپور و جاده نوک آباد، واقع گردیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود:براساس آمار سطح زیر کشت نخیلات استان حدود ۵۷۱۶۲ هکتار است. همچنین تولید خرما در استان ۲۳۰ هزارتن و حدود ۹۸ درصد از خرمای تولیدی کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کرمان و منطقه جیرفت و ۲ درصد آن در سایر استان‌های کشور است.

میرشکار به صنایع بسته بندی، نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت:در موقعیت کنونی، احداث و راه اندازی کارخانجات بسته بندی و فرآوری محصولات، مطابق با استاندارد‌های بین المللی و بازاریابی مطلوب، مطمئناً نقش مهمی را در اقتصاد کشاورزان و مهمتر از همه جلوگیری از صدور فله‌ای ایفا خواهد کرد وهمچنین ورود محصولات کشاورزی با بسته بندی مناسب به بازار ایران و جهان ارزش افزوده و مهمتر از همه اشتغالزایی فراوانی را در بر خواهد داشت ودر استان بیش از ۴۵ واحد صنعتی در این زمینه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۹ واحد سردخانه ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ تنی به ظرفیت کل ۵۱۸۵۰ تن، ۱۳ واحد بسته بندی ۴۰۰ تا ۸۰۰۰ تنی با ظرفیت کل ۳۶۷۵۰ تن و ۲ واحد فرآوری شیره و شکلات خرما با ظرفیت کل ۱۰۲۰۰ تن فعالیت دارند.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر صنعت ،معدن و تجارت به سیستان  وبلوچستان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار