استاندار اصفهان:

مشکلات مدیریتی دلیل فراگیر نشدن دولت الکترونیک

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از کار‌های دولت از طریق دولت الکترونیک انجام می‌شود و فراگیر نشدن آن به دلیل مسائل و مشکلات مدیریتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس رضایی استاندار اصفهان در دیدار با مدیرکل ثبت احوال استان در استانداری، گفت: استفاده نکردن از امکانات و مزایای دولت الکترونیک ربطی به دیگران ندارد و باید ریشه آن را در بخش‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی خودمان پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورمان هنوز جنبه تجملاتی دارد، تصریح کرد: لازم است بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی مانند ثبت احوال بیش از پیش نسبت به فراگیر کردن دولت الکترونیک در جهت رفاه مردم، گام بردارند.

استاندار اصفهان، اعتماد به مردم و حفظ احترام و کرامت آن‌ها در نهاد‌های اجرایی را ضروری دانست و گفت: اداره‌ها باید از ضوابط و بخشنامه‌ها برای گشایش گره کار مردم استفاده کنند نه خلاف آن.

رضایی همچنین خواهان بکارگیری بیشتر بانوان در بخش‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: اداره‌ها باید از روزمرگی خارج شوند و پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشورمان در حال پیر شدن است، خاطرنشان کرد: اداره‌های دولتی مختلف مانند ثبت احوال یا دانشگاه علوم پزشکی در هرم جمعیتی کشور، تعیین کننده نیستند و نمی‌توانند در بحث جمعیت مداخله زیادی داشته باشند بلکه این مسائل اجتماعی و اقتصادی است که روی آن تاثیر دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه خانواده‌ها با توجه به شرایط زندگی و نرخ تورم، روند زندگی خود را تعیین می‌کنند، تصریح کرد: دستور توقف روش‌های جلوگیری از بارداری اثربخشی چندانی نداشته است.

وی به پدیده مهاجرت اشاره و اضافه کرد: سرمایه داران یا تحصیل کردگانی که به خارج مهاجرت می‌کنند، ژن‌های خوب را با خود می‌برند که مشکلات خاص خود را بهمراه دارد.

رضایی به معضل شناسنامه‌های باطل نشده اشاره و تصریح کرد: لازم است اداره کل ثبت احوال اصفهان با نوآوری و خلاقیت در حل این مشکل در کشور پیشگام باشد.

حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت احوال اصفهان در این نشست گفت: سهم جمعیت سالمند ۶۵ ساله به بالای این استان به بیش از هفت درصد رسیده که در این شاخص سهم زنان بیشتر از مردان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ وارد نخستین مرحله پیری جمعیت در استان اصفهان می‌شویم و جمعیت سالمندان به بیش از ۱۱ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌ها در سال ۲۰۵۰ میلادی وارد جمعیت کامل پیر می‌شویم و ۲۳ درصد جمعیت استان در این رده سنی قرار می‌گیرد.

غفرانی، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق را از معضلات جمعیتی کشور برشمرد و گفت: ۵۰ درصد طلاق‌ها در ۱۰ سال ابتدای زندگی مشترک و ۱۴ درصد آن در یک سال نخست زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.

وی کارت ملی هوشمند را تکمیل کننده خدمات دولت الکترونیک ذکر و اضافه کرد: ۷۶ درصد جمعیت استان اصفهان برای دریافت این کارت درخواست داده اند و حدود ۹۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط هنوز این کارت را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت اداره‌های ثبت احوال در شهرستان‌های خوانسار و بویین میاندشت از بانوان هستند.

این دیدار به مناسبت روز ملی ثبت احوال و یکصدمین سال تاسیس سازمات ثبت احوال کشور برگزار شد. سوم دی، روز ملی ثبت احوال است.
جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر است.
انتهای پیام /م

جمعیت کشور  رو به پیری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.