رونمایی از کتاب  (چهارنای)

مسوول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان از رونمایی کتاب (چهارنای) در چهاردهمین شب آواز هگمتانه خبر داد.

رونمایی از کتاب  (چهارنای)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  جلال‌الدین سروش، مسوول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: نزدیک به ۲۰۰ سال است که نی هفت‌بند با الگویی ثابت در ایران نواخته می‌شود و برای توسعه و ارتقا محدوده صوتی آن اقداماتی صورت گرفته که به دلایلی عمومیت پیدا نکرده است.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت استاد منصور زندی نویسنده‌ اثرادامه داد: منصور زندی با عشق و علاقه‌ بسیار و تلاش فراوان با پژوهش‌هایی که درباره‌ نی و شیوه‌ نوازندگی آن انجام داده، سیستم ی را با رعایت سنت‌ها و تکنیک‌های اجرایی و اصول ساخت نی طراحی کرده است.

مسوول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: این سیستم که در آن وسعت صدای بم از 6 نت به 12 نت ارتقا یافته، ساخته‌ ایشان با نام (چهارنای) کاملاً نوآورانه و دارای تازگیست و کاربرد آن پاسخگوی موسیقی ایرانی و نیاز نوازندگان نی و آهنگ‌سازان است.

وی افزود: به منظور سهولت در دسترسی و معرفی این ساز، حوزه هنری استان همدان اقدام به تولید و چاپ کتابی به قلم استاد منصور زندی با موضوع آموزش نحوه‌ نواختن این ساز ابداعی کرده است.

سروش بیان کرد: در این برنامه گروه موسیقی «راز دل» با حضور امیر سلیمانی (تار)؛ علی حضرتی (سنتور)؛ فرزاد درویشی (تمبک)؛ مهدی بیگلری (ویلن)؛ سینا منتظری (تار)؛ آرام آروین (دف)؛ ویدا رضایی (تارباس)؛ بهروز اسلامی (آواز)؛ رضا بهادربیگی (کلارینت)؛ مسعود قیطرانی (سه تار)؛ علی اسمیان (عود) به اجرای موسیقی سنتی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه همزمان با چهاردهمین شب آواز هگمتانه از چهارنای رونمایی می‌شود گفت: چهاردهمین شب آواز هگمتانه به همت حوزه هنری استان همدان و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، جمعه 21 دی ماه در تالار فجر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ج

 

 رونمایی از کتاب  (چهارنای)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.