رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد :

دامداران با قیمت بالاتر دام خود را در خارج از استان ارئه می‌دهند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد: ۴ تن گوشت قرمز منجمد بین قصابانی که کمترین سابقه تخلف را دارند توزیع شده است که در ۱۰ نقطه شهر واقع شده و دسترسی شهروندان به آن‌ها راحت است

دامداران با قیمت بالاتر دام خود را در خارج از استان ارئه می‌دهند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، داریوش دیودیده رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: توزیع گوشت ۳۷ هزار تومانی به منظور تنظیم بازار و تعادل آن صورت گرفته است، در صورتیکه در راستای سیاست‌های جاری کشور، تقویت تولید و فعال کردن تجارت داخلی مد نظر است، ولی به دلیل نوسانات اخیر در بازار گوشت، که ناشی از افزایش قیمت دام زنده بوده، گوشت وارداتی با قیمت مناسب‌تر عرضه شده است.

دیودیده به آسیب شناسی افزایش گوشت پرداخت و گفت: اصل موضوع و نوسان ایجاد شده به دام زنده برمی گردد چرا که مبنای دام زنده در ستاد تنظیم بازار روی ۲۳ هزار بسته شده بود، در حال حاضر با این قیمت توزیع نشد چرا که دامداران می‌گویند به دلیل گرانی لوازم، این قیمت برایمان به صرفه نیست و دلیل دیگر آن نیز خروج دام از استان بوده که طی آسب شناسی مجموعه جهادکشاورزی و امور عشایر مشخص شد که دامداران با قیمت بالاتر دام خود را در خارج از استان ارئه می‌دهند.

داریوش دیودیده افزود: طی این هفته مرغ منجمد و  گوشت قرمز منجمد در حال توزیع است که به عنوان برنامه کوتاه مدت برای نتظیم بازار است و امیدوارم که هرچه سریعتر بازار به تعادل برسد و ضرورتی برای توزیع گوشت منجمد به وجو نیاید.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام تامین کننده و وارد کنند این گوشت ها است و در هر یک از قصابی‌های هدف، یکی از ناظرین ما حضور دارند که تخلفی صورت نگیرد.

رئیس اداره صمت استان با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان در این خصوص گفت: از شهروندان تقاضا داریم به دلیل محدودیت در توزیع و جلوگیری از اختلال در نظام تولید، در خرید گوشت به اندازه مورد نیاز خود دقت کنند و بیش از حد نیاز اقدام به خرید نکنند.

دیودیده گفت: در این بین هر کسی بخواهد در این روند اختلالی به وجود بیاورد و در تهیه گوشت شهروندان خللی وارد کند به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد و با مراجع قضایی نیز در این خصوص هماهنگی‌های لازم صورت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هیچ قصابی حق ندارد گوشت را احتکار کند و یا به افرادی خاص عرضه دهد افزود: هر قصابی گوشت را بالای هر کیلو ۵۴ هزار تومان بفروشد از دیدگاه ما متخلف است و بازرسان ما برای او پرونده تشکیل خواهند داد و باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/ژ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد :قیمت گوشت ۵۴ هزار تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.