درآمد ۷۲۴میلیارد تومانی استان همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از رشد ۱۲ درصدی درآمدی استان در سال ۹۸ به مبلغ ۷۲۴ میلیارد تومان خبر داد.

درآمد ۷۲۴میلیارد تومانی استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در شورای برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: به دلیل اهمیت لایحه بودجه و ظرفیت‌های لایحه و استفاده از راهکار‌های آن، اجمالی در مورد بودجه و جایگاه بودجه در کشور و ویژگی‌ها و امتیازات آن در مورد بودجه استان همدان ابعاد مختلفی را مورد بحث قرار می‌دهیم.
وی بیان کرد: توجه به تولید، اشتغال، بسترسازی برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از سیاست‌های جدی کشور و استان در سال ۹۸ است و قرار است تا تمرکز در شهرستان‌ها و استان‌ها بر روی این موارد باشد.
صیدایی با اشاره به اینکه سند راهبردی و برش سه ساله استان همدان در حال تهیه است تا بر روی پروژه‌های خاص تمرکز کنیم، گفت: پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پیگیری معیشت مردم، بسترسازی برای سرمایه گذاری و جذب منابع، همگرایی برای کالا و خدمات عمومی، افزایش بهره‌وری، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی از دیگر موارد مورد اهمیت در سال ۹۸ است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: رشد ۱۳ درصدی برای منابع مالی پیش‌بینی شده، در اولویت بندی طرح‌های عمرانی و در شاخص‌های انضباط مالی تمرکز ویژه‌ای داشته است.
صیدایی عنوان کرد: توسعه توازن منطقه‌ای را بخشی از عدالت اجتماعی می‌دانیم که طرح سلامت، تداوم یارانه‌ها، ارتقای معیشت عمومی، بهبود فضای کسب و کار، بهبود تعادل منطقه‌ای و ... بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به مقایسه بودجه ۹۷ و ۹۸ استان اظهار داشت: منابع یا هزینه‌ای و یا تملک در بخش‌های مختلف است، در سال ۹۷ اعتبار هزینه‌ای ۲۷۹ میلیارد تومان بود که در لایحه ۹۸ به ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده و رشد حدود ۲۰ درصدی را در این بخش داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اظهار داشت: اعتبارات تملک شامل چند بخش است که در بخش استانی است که ۶۹ میلیارد اعتبار داشتیم و به ۹۰ میلیارد رسیدیم و رشد ۳۰ درصدی داشتیم و در ۳ درصد نفت و گاز نیز ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ اعتبارات نفت و گاز همدان بود که امسال به ۶۸ میلیارد تومان رسیدیم و رشد ۸ درصد را داریم.
صیدایی تصریح کرد: در الزامات به ۲۵ درصد رسیدیم و رشد ۳۴ درصد را داریم و در قانون استفاده متوازن و یا ماده ۱۸۰ قبل که اعتبارات استانی ۱۸۵ میلیارد تومان داشتیم که به ۲۱۱ میلیارد رسیده و در بخش اعتبارات ملی از ۷۸ به ۹۰ میلیارد و رشد ۱۷ درصدی رسیده است.
وی افزود: اعتبار متوازن ملی به دستگاه‌های ملی ابلاغ شد و اعتبارات استانی نیز به زودی ابلاغ می‌شود، در متوازن رشد ۱۵ درصدی را داریم و در تملک به رشد ۱۷ درصدی رسیدیم و از حیث درآمد استانی که باید به خزانه واریز کنیم و از منابع درآمدی استان تامین شود به میزان ۶۵۵ میلیارد تومان سهم درآمدی استان در سال ۹۷ بود که برای سال ۹۸ به ۷۲۴ میلیارد رسیده و رشد ۱۲ درصدی را در این بخش در استان داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: نگاه دولت و مجلس با اینکه عملکرد ۹ ماهه استان‌ها را دریافت کرده‌اند رو به افزایش است و استان‌ها تمایل دارند تا منابع کمتری داشته باشد، ولی همه استان‌ها را در این بخش بالا دیده‌اند و رقم استان نیز بالا است و توان استان در این زمینه کم است، ولی ما تابع قانون است.
صیدایی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان ۳ طرح در حوزه جهاد کشاورزی در شراء قرار دارد بیان کرد: جهاد کشاورزی طرح احداث و راه‌اندازی یک واحد گاو شیری ۶ هزار رأسی را با همکاری بنیاد مستضعفان انجام داده و لازم است تا در شورای برنامه ریزی مطرح شود.
انتهای پیام/ د. ا.

سهم درآمد استان همدان به ۷۲۴ میلیارد تومان می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.