رئیس پلیس راه استان قزوین:

موتور سیکلت سواران علت ۱۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: راکبان و سرنشینان موتور سیکلت در حدود ۱۴ درصد از تصادفات منجر به فوت استان را به خود اختصاص داده اند.

موتور سیکلت سواران علت ۱۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در قزوین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ نصراله بیگلری در همایش مورتور سیکلت سوران قانونمند گفت: استان قزوین به واسطه قرارگرفتن در مسیر ارتباطی بیش از ۱۱ استان کشور همواره دارای حجم تردد بالایی از انواع وسایل نقلیه بود و  به دلیل برخورداری از شرایط ویژه جغرافیایی و وجود دشت‌ها و مزارع حاصلخیز، از دیرباز صنعت کشاورزی و دامپروری در این استان از رونق بالایی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: همین موهبات موجب شده تا افراد روستایی و محلی همواره به منظور رسیدگی به مزارع و باغات اقدام به تردد در جاده‌های استان کنند که عمده اینگونه تردد‌ها نیز با موتور سیکلت انجام می‌پذیرد.

رئیس پلیس راه استان افزود: بر اساس تحلیل تصادفات سال‌های گذشته راکبان و سرنشینان موتور سیکلت در حدود ۱۴ درصد از تصادفات منجر به فوت استان را به خود اختصاص داده که در این میان شهرستان تاکستان بیشترین سهم را در بین سایر شهرستان‌های استان داشته است.

سرهنگ بیگلری بیان کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های به عمل آمده در سال جاری، بیش از ۱۰۰۰ کلاه ایمنی از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهیه شده که برابر برنامه جامع تدوین شده و براساس اولویت‌های اعلامی پلیس راه استان مقرر شد طی چندین مرحله و در قالب همایش‌های ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت در بین روستا‌های هدف به صورت رایگان توزیع شود.

وی عنوان کرد: در اولین مرحله همایش‌های موصوف نیز که در مورخه ۶ دی ماه ۹۷ با حضور مقامات استانی از جمله نماینده محترم مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر مقامات محلی در روستای اک واقع در شهرستان تاکستان برگزار شد به ۱۰۰ نفر از راکبین موتور سیکلت، کلاه ایمنی رایگان اهدا شد.

رئیس پلیس راه استان  تصریح کرد: رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی ضامن سلامتی ما دراستفاده از وسایط نقلیه است و امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، به استقرار نظم وامنیت و سلامت جامعه کمک بیشتری کنند.

انتهای پیام/ژ

رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی ضامن سلامتی موتورسیکلت سواران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.