بارش برف و باران هفته آینده کردستان را فرا می گیرد

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی از استان کردستان گذر می‌کند که سبب بارش‌های برف و باران خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم صدیقی مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: بررسی الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان میدهد، امروز پنج شنبه ۱۳ دی ماه، عبور امواجی از سطح منطقه، سبب ناپایداری به شکل بارش برف و باران، مه و کاهش دید و احتمال کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات میشود.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های جمعه و شنبه به صورت موقت هوای استان پایدار میشود، افزود: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، موج دیگری از استان گذر میکند که سبب بارش برف و باران خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه در روز سه شنبه ۱۸ دی موقتا هوا پایدار میشود و شرایط بارشی نداریم، تصریح کرد: روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه هفته آینده، به طور متناوب شاهد ناپایداری‌های ضعیفتری به شکل پوشش ابر، وزش باد با بارش‌های پراکنده برف و باران خواهیم بود.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی تا آخر دی ماه دمای غیرطبیعی در سطح استان رخ نمیدهد.

صدیقی اضافه کرد:، در حال حاضر، مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان میدهد که روز‌های آخر دی ماه هوای سردی را در سطح استان خواهیم داشت، اما از نظر شکستن رکورد دمایی دوره آماری، امکان آن وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر پیش بینی میشود که دمای حداقل استان در سردترین ساعت و سردترین نقاط در دهه آخر دی ماه به محدوده منفی ۲۵ درجه سانتی گراد برسد.

مدیرکل هواشناسی کردستان در پایان گفت: با توجه به ماهیت پیش بینی، امکان تغییر در الگو‌های هواشناسی وجود دارد و هرگونه تغییرات، روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/ت

پیش بینی هوای سرد کردستان طی روز‌های آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.