بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ +دانلود

در این گزارش قصد داریم نگاهی به عملکرد و ویژگی‌های جدید بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم.

بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب میان مرورگر‌ها در عین حال که ساده به نظر می‌رسد، اما ویژگی‌های خاص خود را دارد. شاید کاربران معمولی طی استفاده خود از اینترنت به مرورگر خود توجهی نکنند، اما کاربران حرفه‌ای به دلیل استفاده مداوم و طولانی مدت از اینترنت و قابلیت‌های مختلف آن مجبور می‌شوند با دقت خصوصیات مرورگر خود را زیر نظر بگیرند. وجود چند نام معتبر در میان مرورگر‌ها شاید کمی کار را سخت کند، اما عملکرد کلی آن‌ها مشخص است و تفاوت‌ها گاهی ناچیز می‌شوند. از طرفی شرکت‌های سازنده با بروزرسانی‌های مختلف و انتشار نسخه‌های متوالی در تلاش‌اند تا ایرادات مرورگر خود را رفع کنند و کاربران بیشتری را به استفاده از محصول خود تشویق نمایند. ما در این گزارش قصد داریم تا با معرفی بهترین مرورگر‌های سال ۲۰۱۸ و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها شما را در این انتخاب یاری کنیم.

بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ +تصاویر

۴. مرورگر مایکروسافت اج - Microsoft Edge

مایکروسافت تلاش کرد تا با مرورگر اج خاطرات بد اینترنت اکسپلورر را به فراموشی بسپارد، اما در این کار خیلی موفق نبود. شاید این تعبیر خنده دار باید، اما اینترنت اکسپلورر در مقایسه با دیگر مرورگر‌ها مانند یک سالمند کند، اما قابل احترام بود و مایکروسافت اج تنها توانست یک ظاهر خوب به این سالمند کند دهد.

البته مایکروسافت اج ویژگی‌های مثبت خود را دارد، برای مثال می‌توان به قابلیت خواندن قابلیت خواندن PDF، حالت خواند کتاب الکترونیکی با پشتیبانی از فروشگاه ویندوز، حالت خاص مطالعه و تعامل با کورتانا (دستیار هوشمند ویندوز ۱۰) اشاره کرد.

مایکروسافت اج با به روزرسانی‌های خوبی برای iOS و اندروید مواجه شده که خبر از تمرکز مایکروسافت بر روی نسخه‌های موبایلی این مرورگر می‌دهد. همچین سرعت این نرم افزار افزایش پیدا کرده و قابل قبول است. بخش بوکمارک و همگام سازی رمز‌های عبور از دیگر نقاط قوت این مرورگر هستند. از طرفی بخش افزونه‌ها کاربردی نیست و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

به طور کلی ویژگی‌های اصلی مایکروسافت اج شامل:

  • سرعت مطلوب
  • حالت مخصوص مطالعه
  • تعامل با هوش مصنوعی کورتانا
  • افزونه‌های کم و نه چندان کاربردی
  • ویزگی‌های من نسبت به رقبا

بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ +تصاویر

۳. مرورگر اوپرا - Opera

اوپرا نیز یک مرورگر معتبر و محبوب است که خون گوگل کروم را در رگ‌هایش دارد. اوپرا و کروم هر دو با موتور Chromium شرکت گوگل ساخته شده اند و به همین دلیل تجربه کاربری و نتایج کار با آن‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر است. هر دو از ویژگی کادر جست و جوی URL/ ترکیبی استفاده می‌کنند و همچنین بسیار سبک و سریع هستند.

اما تفاوت در جایی رقم می‌خورد که اوپرا به ساخت ویژگی‌های مخصوص خود روی می‌آورد، در حالی که کروم بر روی افزونه‌ها تمرکز می‌کند تا نیاز‌های متنوع کاربران را رفع کند و اوپرا سعی می‌کند تا با ویژگی‌های دیگر به پختگی لازم برسد. برای مثال اوپرا به سرعت اهمیت بالایی داده و تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به جست و جو میان صفحات وب را به کار گرفته است. همچنین ویژگی به نام Stash در اوپرا وجود دارد می‌توانید با این ویژگی صفحات وب را ذخیره کنید تا بعدا مطالب آن را بخوانید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرورگر طراحی ظاهری آن است که سهولت کار با نرم افزار را افزایش می‌دهد. اوپرا دارای یک رابط کاربری جذاب و منحصر به فرد است که علاوه بر مشخصه‌های خاص، ترکیبی از ویژگی‌های کروم و فایرفاکس را در خود جای داده تا محیط کار را هرچه بیشتر پویا و کاربردی کند.

به طور کلی ویژگی‌های اصلی اوپرا شامل:

  • حالت توربو عالی
  • سیستم عدم نمایش تبلیغات
  • طراحی جذاب و سرعت مناسب
  • بخش پلاگین ضعیف (نسبت به دیگر رقبا)

لینک دانلود: دانلود نسخه Opera 49.2.2361.134358 – آخرین نسخه مرورگر اپرا


بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ +تصاویر

۲. مرورگر موزیلا فایرفاکس - Mozilla Firefox

فایرفاکس سابقه‌ای بیشتر از کروم دارد و ساخت شرکت آمریکایی موزیلا است. این مرورگر در لیست بهترین‌های سال مقام دوم را دارد، البته فایرفاکس با اختلاف بسیار اندک نسبت به گوگل کروم به این مقام رسیده است. شرکت موزیلا اخیرا گام‌های بزرگی را برداشته تا فایرفاکس را به یک مرورگر کاملا مدرن برای گشت و گذار میان سایت‌های مختلف اینترنتی تبدیل کند. از این اقدامات می‌توان به پروژه Firefox Quantum که بر روی ساخت نسل بعدی موتور جست و جوی فایرفاکس تمرکز دارد تا Firefox Reality که به واقعیت مجازی (VR) می‌پرازد، اشاره کرد.

در آخرین به روزرسانی این نرم افزار، رابط کاربری قدیمی فایرفاکس با تغییرات جدید همراه شده و فضایی مدرن‌تر را به کاربر پیشنهاد می‌دهد که عاری از هرگونه موارد اضافی و دست و پا گیر است، در عین حال تمامی ابزار‌های مورد نیاز به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی موزیلا تجربه وب‌گردی بدون استفاده از رمزعبور را مدعی شده است.

فایرفاکس کوانتوم برای استفاده از چند هسته پردازشی طراحی شده که با بروزرسانی‌های جدید سرعت پردازش را سریع و سریع‌تر می‌کند، البته در حال حاضر تغییرات اساسی در روند کار مرورگر ایجاد نشده، اما موزیلا قول داده تا در آینده نزدیک با مهندسی و افزایش ویژگی‌های جدید، حرکت رو به جلوی این مرورگر را مشاهده کنیم.

فایرفاکس موبایل نیز ویژگی‌های زیادی همچون همگام‌سازی دارد که اطلاعات مورد نیازتان را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد، همچنین ویژگی‌های پروژه کوانتوم برای فایرفاکس موبایل فعال می‌شود که در آینده ویژگی‌های مثبت آن را افزایش می‌دهد.

به طور کلی ویژگی‌های اصلی موزیلا فایرفاکس شامل:

  • سرعت بالا
  • استفاده کم از منابع
  • ابزار‌های امنیتی قوی

لینک دانلود: دانلود نسخه Firefox Browser 63.0.2 مرورگر موزیلا فایرفاکس


بهترین مرورگر‌های اینترنت در سال ۲۰۱۸ +تصاویر

۱. مرورگر گوگل کروم - Google Chrome

گوگل کروم مدت‌ها است که عنوان مرورگر برتر را یدک می‌کشد، ویژگی‌های قدرتمندی مانند اتصال به حساب کاربری گوگل، Extension‌های متنوع و کاربردی به همراه برنامه موبایل قابل اعتماد و سریع از دلایل مهم برتری گوگل کروم نسبت به دیگر مرورگر‌ها است. گوگل کروم همچنین در بخش جلوگیری از نمایش تبلیغات خوب کار کرده و تا حدودی مانع نمایش آن ها می‌شود، اما اگر کاربران بخواهند کروم به طور کلی جلوی تبلیغات را بگیرد می‌توانند از بخش کاربردی Extension استفاده کنند و با پلاگینی مانند AdBlock به خواسته خود برسند. اتصال به نرم افزار internet download manager نیز در بخش Extension نیز از مهم‌ترین کاربردهای این بخش است.

نرم افزار موبایل کروم دارای یکی از بهترین‌ همگام ساز‌ها میان نرم افزار‌های آنلاین است. این نرم افزار روی هر پلتفرمی اجرا می‌شود و با اتصال به اکانت گوگل کاربر، تمام اطلاعات شامل بوکمارک‌ها، تاریخچه جست و جو و اطلاعات دیگر مورد نیاز را بین تمام دستگاه‌هایی که مورد استفاده کاربر، به اشتراک می‌گذارد. با این ویژگی مهم‌ نیست که با تلفن هوشمند، رایانه شخصی یا تبلت خود کار می‌کنید، در هر حالت اطلاعات شما در همه دستگاه‌ها موجود است.

گوگل برای کروم در بحث امنیت هم تدابیری اندیشیده است، تمرکز بر روی سلامت پروتکل HTTPS یکی از این موارد است، همچنین اگر سایتی از این پروتکل استفاده نکند، از ورود به آن جلوگیری می‌کند و به کاربر هشدار لازم را می‌دهد.

اما از مشکلات این مرورگر استفاده زیاد از منابع سیستم است، به طور مثال کروم بخش زیادی از حافظه رم سیستم را اشغال می‌کند و اگر حافظه رم یک سیستم پایین باشد هنگامی که زبانه‌های زیادی به طور همزمان باز می‌شود، احتمال هنگ کردن سیستم زیاد است.

به طور کلی ویژگی‌های اصلی گوگل کروم شامل:

  • عملکرد سریع
  • نرم افزار موبایل عالی
  • همگام سازی اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف
  • قابلیت‌های کاربردی بخش Extension
  • استفاده زیاد از منابع سیستم

لینک دانلود: دانلود نسخه Google Chrome 71.0.3578.99 مرورگر گوگل کروم


گزارش از عبدالله مطیع

انتهای پیام/

بهترین مرورگر‌های ۲۰۱۸ +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، مرورگر 2018
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.