از صبح امروز؛

بارش برف آسمان کردستان را فرا گرفت/تردد در گردنه‌ها با زنجیرچرخ

سامانه بارشی جدیدی از شب گذشته آسمان استان کردستان را فرا گرفت و از صبح امروز بارش باران و برف در سراسر این استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

بارش برف آسمان کردستان را فرا گرفت/تردد در گردنه‌ها با زنجیرچرخبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، موج جدید بارشی از صبح امروز آسمان کردستان را فرا گرفته است و بر اساس گزارش‌های هواشناسی هم اکنون بارش برف در سراسر این استان ادامه دارد.

همزمان با بارش برف دیگر پدیده غالب جوی در استان کردستان مه گرفتگی است به گونه‌ای که هم اکنون سنندج با لایه‌ای از مه غلیظ پوشش داده شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در خصوص آخرین وضعیت هوای استان گفت: پس از پایداری موقت هوا در روز شنبه، از اواخر شب گذشته موج بارشی جدیدی وارد آسمان استان شده است.

رحیم صدیقی با بیان اینکه اوج بارش‌ها در صبح امروز و ظهر دوشنبه خواهد بود، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود بیشترین فعالیت بارشی در نیمه جنوبی و غربی استان و در شهر‌های بانه، مریوان، سروآباد، سنندج، کامیاران، دهگلان و قروه اتفاق افتد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی، پیش بینی می‌شود پس از بارش برف طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه، در روز سه شنبه شاهد افت محسوس دما باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: همچنین همراه با این سامانه بارشی، وزش باد بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه در ارتفاعات و گردنه‌ها باعث بروز کولاک می‌شود.

صدیقی یادآور شد: در مدت زمان فعالیت سامانه، در گردنه‌ها و بیشتر جاده‌های استان بویژه نواحی غربی استان به دلیل بارش، کولاک برف و مه، دید نیز کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: از عصر دوشنبه سامانه بارشی از استان خارج می‌شود و در صبح سه شنبه حداقل دمای هوا به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات، روز سه شنبه هوا پایدار است، اما روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بطور متناوب شاهد ناپایداری‌های ضعیف تری به شکل پوشش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده برف و باران خواهیم بود.

صدیقی در پایان سخنان خود اظهارداشت: همچنین پیش بینی می‌شود که دمای حداقل استان در سردترین نقاط در دهه آخر دی ماه به منفی ۲۵ درجه سانتیگراد برسد.

تردد در گردنه‌ها با زنجیز چرخ امکان پذیر است

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان نیز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر تمامی مسیر‌های مواصلاتی استان باز است، اما تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ امان پذیر است.

سرهنگ عیسی گوهری افزود: در حال حاضر در تمامی محور‌های مواصلاتی سطح استان کردستان شاهد بارش باران و برف هستیم، اما با توجه به میزان بارش‌ها در گردنه‌ها و ارتفاعات، تردد در این مسیر‌ها با زنجیر چرخ انجام میگیرد.

وی همچنین به محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: در محور‌های سنندج – سروآباد، سنندج – دهگلان و سنندج – کامیاران به طور موقت از عبور و تردد کشنده‌ها جلوگیری شده است.

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه در گردنه‌ها و ارتفاعات شاهد کولاک برف و مه گرفتگی و کاهش دید افقی هستیم، تردد مقداری با مشکل مواجه شده، اما همانطور که اعلام شد تردد برقرار است.

گوهری در پایان سخنان خود گفت: از شهروندان انتظار داریم از سفر‌های غیرضروری و بی مورد پرهیز کنند و در صورت لزوم سفر، حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و در غیر اینصورت همکاران ما از تردد خودرو‌هایی که فاقد زنجیر چرخ هستند، جلوگیری خواهند کرد.

عملیات برفروبی به خوبی انجام می‌گیرد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز اظهارداشت: علیرغم بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات، جاده‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در جریان است.

دانش زندی اظهارداشت: با توجه به اینکه اکیپ‌های راهداری در محل‌های مورد نطر آماده هستند، به محض آغاز بارش برف عملیات برف روبی و نمک پاشی جاده‌ها صورت گرفت و در حال حاضر تردد در محور‌های مواصلاتی برقرار است و تنها در گردنه‌ها تردد با زنجیر چرخ انجام می‌گیرد.

وی افزود: در تعدادی از محور‌های مواصلاتی نیز شاهد کاهش دید افقی هستیم که امیدواریم رانندگان با احتیاط از این مسیر‌ها عبور کرده تا شاهد حادثه‌ای برای شهروندان نباشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.