دانستنی‌های علمی؛

خانم‌های باردار دور «عروسک پشت پرده» را خط بکشند/ دلایل وجود خون در خلط سینه/ سلامت استخوان‌هایتان را با این روغن تضمین کنید

تبخال عارضه‌ای است که در اثر عوامل مختلفی گریبانگیر افراد می‌شود، از این رو بسیاری افراد به دنبال راهکاری برای رفع این عارضه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را در دسترس شما قرار دهد.

درمان یبوست با کشمش

کشمش سرشار از فیبر است و برای درمان یبوست کاربرد بسیاری دارد؛ بدن انسان نمی‌تواند فیبر را هضم کند، بنابراین فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در مجاری، گوارش حرکت آسان‌تری داشته باشد؛ از این رو، مصرف کشمش به جذب آب از مجاری گوارش کمک می‌کند و باعث نرم‌تر شدن مدفوع و موادی می‌شود که در اثر سفتی و خشکی به سختی در روده‌ها حرکت می‌کنند، توصیه می‌شود برای افزایش میزان آب در دستگاه گوارش به همراه کشمش خیس خورده، مقداری آب نیز بنوشید.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

درمان تبخال با ژل آلوئه ورا

تبخال عارضه‌ای است که در اثر عوامل مختلفی گریبانگیر افراد می‌شود، از این رو بسیاری افراد به دنبال راهکاری برای رفع این عارضه هستند؛ جالب است بدانید، اگر در روز ژل آلوئه ورا روی تبخال مالیده شود، احساس ناراحتی را متوقف می‌کند و روند درمان سریع‌تر می‌شود؛ همچنین اگر این ژل خورده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند، بنابراین لازم نیست نگران خورده شدن این داروی طبیعی باشید، آلوئه ورا دارای خواص ضدویروسی و ضدالتهابی است که روند درمان را تسریع می‌بخشد و درد ناشی از تبخال را کاهش می‌دهد.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

فرزندتان به چه میزان کلسیم نیاز دارد؟

میزان کلسیم مورد نیاز در سنین مختلف، در کودکان یک ساله (۵۰۰ میلی‌گرم در روز) یا معادل ۲ لیوان شیر، در کودکان ۴-۸ ساله (۸۰۰ میلی‌گرم در روز) یا معادل ۳ لیوان شیر و کودکان بین سنین ۱۸-۹ ساله (۱۳۰۰ میلی گرم در روز) یا معادل ۴ لیوان شیر در روز است، ۲۲۵ گرم شیر حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم است و ۲۲۵ گرم ماست ۴۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد، بیشتر افراد برای دریافت نیاز روزانه کلسیم‌شان به لبنیات و شیر تکیه می‌کنند، اما اگر فرزند شما طعم و مزه شیر را دوست نداشته باشد یا حتی به آن حساسیت داشته باشد، راه‌های زیادی برای افزایش کلسیم دریافتی وجود دارد.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

گیاهی که عامل سقط جنین است

عروسک پشت پرده نام یکی از گیاهان دارویی است؛ عروسک پشت پرده گیاهی علفی پایا از تیره سیب زمینی با ریزومی خزنده و ساقه‌ای گوشه‌دار و راست است ، برگی دم‌دار و در گروه دوتائی قرار گرفته‌اند، عروسک پشت پرده دارای اثر استروژنی یا آنتاگونیست استروژنی است که می‌تواند اثر مثبت یا منفی بر روی چرخه قاعدگی داشته باشد، از این رو توصیه می‌شود افراد باردار  از مصرف  این گیاه خودداری کنند.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

مرگ مغزی چگونه رخ می‌دهد؟

هر گونه آسیب شدید به مغز می‌تواند منجر به تورم بافتی شود، از آنجایی که مغز در یک فضای بسته (استخوان جمجمه) قرار دارد و جایی برای این افزایش حجم وجود ندارد، بر بخش‌های پایین‌تر مغز (ساقه مغز) فشار آورده، مانع جریان گردش خون به قسمت‌های بالایی و بیش از پیش مانع اکسیژن رسانی می‌شود.

این فرایند ممکن است چند دقیقه یا چند روز طول بکشد، قلب به کمک دستگاه تنفس مصنوعی به فعالیت ادامه می‌دهد، به اعضای دیگر اکسیژن می‌رساند، در حالی که بافت مغز و ساقه مغز که وظیفه کنترل تنفس و ضربان قلب را بر عهده دارند از این ماده حیاتی (اکسیژن) محروم و دچار مرگ می‌شوند.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

از خواص روغن سویا چه می‌دانید؟

روغن سویا به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند؛ عملکرد مهم دیگری که ویتامین K دارد پتانسیل محافظت آن از استخوا‌ن‌هاست. این موضوع بدین معنی است که این ماده می‌تواند رشد مجدد یا درمان استخوان را تحریک کند،  با اینکه این عملکرد بیشتر به کلسیم مرتبط است، اما ویتامین K نیز می‌تواند در برخی از موارد نقش مثبتی در توسعه استخوان‌ها داشته باشد.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

دلایل و علائم خون در خلط سینه

دلایل احتمالی وجود خون در خلط سینه شامل موارد زیر می‌شوند؛ برونشیت مزمن اغلب در به وجود آمدن خون در خلط سینه نقش دارد، این بیماری شامل التهاب پایدار یا عودکننده مسیر‌های هوایی به همراه سرفه و تولید خلط است، برونشکتازی یکی دیگر از دلایل وجود خون در خلط سینه است، این شرایط به واسطه بزرگ شدن پایدار بخش‌هایی از مسیر‌های هوایی ریه شکل می‌گیرد، برونشکتازی اغلب با یک عفونت، تنگی نفس و خس خس سینه همراه است.

سقط جنین با عروسک پشت پرده/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
مطالبه خوبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۰۸:۵۰ ۱۸ دی ۱۳۹۷
ممنون از مطالب بسیار خوبتان موفق باشید
آخرین اخبار