گرفتاری مردم آمریکا در بن‌بست تعطیلی دولت

مقامات کاخ‌سفید و اعضای کنگره آمریکا روز شنبه برای حل و فصل بحران تعطیلی دولت فدرال بار دیگر به مذاکره نشستند، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

گرفتار شدن مردم آمریکا در بن‌بست تعطیلی دولت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مقامات کاخ سفید و اعضای کنگره آمریکا روز شنبه برای حل و فصل بحران تعطیلی نسبی دولت فدرال بار دیگر به مذاکره نشستند. این نشست دو ساعت طول کشید، اما هیچ نشانه‌ای از حصول توافق مشاهده نشد. با این حال، دو طرف موافقت کرده‌اند یکشنبه نیز به مذاکرات خود ادامه دهند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است تا زمانی که بودجه احداث دیوار مرزی را دریافت نکند، این آمادگی را دارد که تعطیلی دولت ادامه یابد.

گزارشگر بی بی سی در گزارشی در این باره گفت: مقامات کاخ سفید شنبه به کنگره رفتند تا با دموکرات‌ها گفتگو کنند. آنها دو ساعت بعد از کنگره خارج شدند. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا این گفتگو را سازنده توصیف کرد، اما دونالد ترامپ در پیامی توییتری گفت: "امروز پیشرفت چندانی به دست نیامد" و این در حالی است که تعطیلی نسبی دولت فدرال حدود دو هفته طول کشیده است. این بن بست تاثیر خود را بر صدها هزار کارمند دولتی گذاشته است که اکنون می‌کوشند اعتراض خود را به این بن‌بست که به مسدود شدن حقوق آنها منجر شده است، نشان دهند.

یک شهروند آمریکایی گفت: "برای میلیونرها این تعطیلی هیچ اهمیتی ندارد. آنها هیچ اعتنایی به این مسائل ندارند."

یک شهروند زن آمریکایی نیز گفت: "ما از این وضع خسته شده‌ایم. ما خسته شده‌ایم. بودجه ما باید تامین شود. ما به حقوق خود نیاز داریم و باید به مردم آمریکا هم خدمت کنیم."

اما با توجه به اینکه محاسبات سیاسی و جناحی در شکل‌گیری این بن‌بست دخیل بوده است، امید به حصول توافق بسیار اندک است.

جان تامنی، سردبیر نشریه فوربز گفت: "این وضع ممکن است مدتی طولانی ادامه یابد چون این تعطیلی از لحاظ سیاسی به نفع هر دو حزب است. دونالد ترامپ که خود را در مخمصه انداخته است، می گوید این دیوار باید ساخته شود. دموکرات ها هم به رای دهندگانشان می‌گویند ما به هیچ وجه بودجه این دیوار را نمی دهیم. بنابراین، ادامه یافتن تعطیلی دولت چیزی است که هر دو طرف برای جلب رضایت پایگاه حامیان خود به آن نیاز دارند."

هرچند مذاکرات بیشتری برای یکشنبه برنامه ریزی شده است، اما مواضع دو طرف هنوز بسیار از هم دور است و معلوم نیست این بن بست چگونه پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار