آمارهای متفاوت روسیه و ترکیه در خصوص نقض آتش‌بس در سوریه

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته مواردی از نقض آتش‌بس در سوریه به وقوع پیوسته است.

وزارت دفاع روسیه: 3 مورد نقض آتش بس در 24 ساعت گذشته در سوریه رخ دادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد طرف روس عضو کمیته مشترک روسیه و ترکیه، که ناظر بر اجرای آتش‌بس در سوریه است، در 24 ساعت گذشته سه مورد نقض آتش‌بس را در این کشور گزارش داد، در حالیکه طرف تُرک از وقوع 23 مورد نقض آتش‌بس در این مدت در سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز خود اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته طرف روس کمیته مشترک روسیه و ترکیه، سه مورد نقض آتش بس را در استان‌های حلب (1 مورد) و ادلب (2 مورد) سوریه به ثبت رساند. با این حال طرف ترکیه‌ای 23 مورد نقض آتش بس را در استان‌های حلب ( 2 مورد)، حما (5 مورد)، لاذقیه (3 مورد) و ادلب (13 مورد) اعلام کرد.

در 24 ساعت گذشته، مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه دو اقدام بشردوستانه را به انجام رساند و در مجموع هزار بسته غذایی را در استان‌های دیرالزور و حلب سوریه توزیع کرد. 

روسیه علاوه بر اینکه یکی از کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه است، به دولت دمشق برای عملیات بازسازی این کشور پس از جنگ و بازگشت پناهندگان کمک کرده است. ارتش روسیه همواره در حال اجرای اقدامات بشردوستانه منظم در سراسر سوریه بوده است.

ایران، روسیه و ترکیه  سه کشور ضامن صلح در سوریه هستند و با هدف حل بحران و پایان جنگ ۸ ساله در سوریه، چندین دور مذاکره در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار کردند. یازدهمین دور مذاکرات صلح سوریه موسوم به آستانه یازده در ۲۸ و ۲۹ نوامبر سال گذشته میلادی در شهر آستانه  برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار