فرماندار سنندج مطرح کرد؛

بی‌برنامه بودن احزاب سیاسی یک آسیب است/ضرورت تدوین برنامه‌های بومی توسط احزاب سیاسی

فرماندار سنندج گفت: حزاب فعال در کردستان باید تدوین برنامه‌های بومی و زمان‌بندی‌شده را در راس کار خود قرار دهند چراکه بی‌برنامه بودن احزاب یک آسیب است.

بی‌برنامه بودن احزاب سیاسی یک آسیب است/ضرورت تدوین برنامه‌های بومی توسط احزاب سیاسیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدابراهیم زارعی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان احزاب با تبریک راه‌اندازی خانه احزاب در سنندج، اظهار کرد: شفاف‌سازی امور برنامه مورد تأکید دولت است و دولت براین باور ست که کسی از مردم محرم‌تر نیست و مردم باید از همه امور و ازجمله از جزییات بودجه کشور آگاهی داشته باشند.

وی گفت: فعالان سیاسی و حزبی و مسئولان تشکل‌های سیاسی باید برای شفاف‌سازی امور به کمک دولت بیایند چراکه اگر مسائل شفاف و روشن نشود به‌جایی نمی‌رسیم.

فرماندار سنندج اضافه کرد: احزاب فعال در کردستان باید تدوین برنامه‌های بومی و زمان‌بندی‌شده را در راس کار خود قرار دهند چراکه بی‌برنامه بودن احزاب یک آسیب است.

زارعی گفت: احزاب فعال در کردستان برنامه‌های تدوین کنند که مردم باور و جامعه‌پذیر باشد، برنامه‌های که از آن نماینده مجلس درآید و مردم بدانند برای پیگیری چه مسائلی پای صندوق آمده و رأی داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: احزاب صرفاً به برنامه‌های مرکز محور تکیه نکنند و با خلاقیت و درک و تحلیل مسائل بومی و در ایفای مسئولیت حزبی و اجتماعی خود به تدوین برنامه‌های مورد نیاز شهرستان و استان به‌ویژه برنامه اقتصادی برای عرضه به مردم اقدام کنند.

فرماندار سنندج اظهار کرد: احزاب در کردستان در کادرسازی موفق عمل نکرده‌اند و برای جذب نیروی‌های جدید و نیز تقویت و آموزش نیرو‌های موجود برای حضور مؤثر اجتماعی باید برنامه‌ریزی و بیش‌ازپیش کوشش کنند.

زارعی، گفت: درست است در پاره‌ای موارد کار احزاب بیانیه دادن است و بیانیه دادن هم خوب است، ولی فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید به صرف دادن یک بیانیه خلاصه شود، بیانیه پشتوانه فکری و عملیاتی داشته باشد تا در جامعه تأثیرگذار باشد.

فرماندار سنندج نقد سازنده احزاب از دولت را ضروری دانست و گفت: اگر انتقاد نباشد جامعه رو به انقیاد می‌رود و دولت‌مردان آماده پذیرش هرگونه انتقاد احزاب» هستیم.

به گفته زارعی، با انتقاد گرو‌ها و فعالان اجتماعی، دولت و کارگزارانش ناگزیرند که در انجام امور مراقبت و مواظبت بیشتر به خرج دهند و این امر موجب بهبود امور و سالم‌سازی بیشتر نظام اداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جایکه تضارب آرا و افکار بیشتر باشد موفقیت بیشتری به‌دست می‌آید، افزود: درست است که هر حزب مرامنامه خود را دارد و برای دستیابی به اهداف خود کوشش می‌کند، ولی حفظ منافع ملی باید در همه امور، سرلوحه باشد.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: در دستور کار داشتن برنامه جذب حداکثری و دفع حداقلی باید الگوی حرکتی احزاب باشد و باید طوری برنامه‌ریزی و کارکنید که نتیجه آن نگاه‌های به داخل باشد.

زارعی حوزه قدرت دولت را محدود دانست و یادآوری کرد: دستگاه مسئول در برابر مسائل کشور فقط دولت نیست و باید مجلس و قوه قضاییه و دیگر نهاد‌های که زیر نظر دولت نیستند در مسائل کشور مسئولیت‌پذیر باشند و ورود پیدا کنند تا در ارائه خدمت به مردم نمونه موفقی عرضه شود.

وی در پاسخ به انتقادات برخی حاضران در مورد جذب نیرو‌های غیربومی در پتروشیمی کردستان، گفت: دولت عقیده دارد پتروشیمی کردستان باید نیرو‌های بومی را به‌کارگیری کند و دراین‌باره پیگیر است که نباید از خارج استان نیرو جذب کند.

انتهای پیام/ز

ضرورت تدوین برنامه‌های بومی توسط احزاب سیاسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.