آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

‌آیت‌الله حاتمی از جمله علمایی بودند که در خط امام و انقلاب حرکت می‌کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله حاتمی را از جمله علمایی دانست که در خط انقلاب و امام راحل حرکت می‌کردند.

‌آیت‌الله حاتمی از جمله علمایی بودند که در خط امام و انقلاب حرکت می‌کردندآیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارتحال آیت‌الله سید حاتمی گفت: ایشان یکی از سادات اصیل و از خاندانی محترم در اردبیل بودند که دو دوره به عنوان نماینده مجلس خبرگان انتخاب شدند و در این دوره به خاطر بیماری کاندید نشده بودند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله سید حاتمی از علمای محترم و موجه اردبیل بودند، تصریح کرد: او از سادات اصیل و از بزرگان و محترمین و موجهین سادات علمای اردبیل بود که همواره در خط انقلاب و امام راحل حرکت می‌کردند.

آیت‌الله شبستری تاکید کرد: من با‌ آیت‌الله سید حاتمی در مجلس خبرگان هم دوره بودم؛ ایشان آدمی خوش اخلاق، خوش برخورد، خوش صحبت و متواضع بودند و این ویژگی‌هایی است که از او در ذهنم ماندگار مانده است.

وی با اشاره به ارتباط مثبت آیت‌الله حاتمی با سایر علما خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید حسن آملی، امام جمعه اردبیل و با آیت‌الله مروج؛ امام جمعه سابق اردبیل با او  رابطه خوبی داشتند که این امر نشان‌دهنده ارتباط خوب او با سایر علماست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به دوران نقاهت آیت‌الله حاتمی خاطرنشان کرد: کسالت اخیر او شدید و بیماریش وخیم بود، قطعا مردم اردبیل، علمای اردبیل و حوزه‌های علمیه این شهر از فوتش سوگوار هستند و من به نوبه خودم به مردم اردبیل و رهبر انقلاب تسلیت عرض می‌کنم. خداوند او را با اجداد طاهره خود محشور کند.

شایان ذکر است سیدابراهیم سیدحاتمی نماینده سابق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز (یکشنبه ۱۶ دی ماه) پس از تحمل رنج بیماری، دارفانی را واع گفت.

همراهی با انقلاب اسلامی ایران و حضور فعال بعد از پیروزی به همراه امام جمعه فقید اردبیل آیت‌الله مروج، حضور در جبهه جنگ حق علیه باطل، نائل آمدن به درجه رفیع جانبازی، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و احداث مساجد و مرکز خدمات درمانی و حضور در مجلس خبرگان رهبری از اهم فعالیت‌های اجتماعی آیت‌الله سیدحاتمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار