واکنش سفیر آمریکا در واشنگتن به سخنان توهین آمیز ترامپ علیه مجاهدین افغانستان

سفیر افغانستان در واشنگتن تاکید کرد که میان اظهارات ترامپ و برنامه آمریکا در قبال افغانستان دو دستگی وجود دارد.

واکنش سفیر آمریکا در واشنگتن به سخنان توهین آمیز ترامپ علیه مجاهدین افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رویا رحمانی، سفیر افغانستان در واشنگتن در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر برحق بودن تجاوز شوروی به افغانستان و تروریست بودن مجاهدین تاکید کرد که میان اظهارات ترامپ و برنامه آمریکا در قبال افغانستان دو دستگی وجود دارد.

رویا رحمانی گفت که اولین اقدام دولت افغانستان پس از اظهارات ترامپ این بوده است که از او در مورد گفته هایش توضیح خواسته اند، زیرا آنچه در برنامه آمریکا آمده و آنچه که ترامپ گفته است اختلاف شدید دارد.

رحمانی افزود: ما به جهاد مردم افغانستان که در مقابل روس ها سخت مقاومت کردند افتخار می کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که ورود شوروی به خاک افغانستان یک اقدام درست و برحق بوده و آنها این کار را به خاطر مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام دادند.

پس از این اظهارات، موجی از انتقادات علیه ترامپ به راه افتاد و ریاست جمهوری افغانستان، وزارت خارجه، مجلس، شورای علمای شیعه و بسیاری از نهادها و شخصیت های افغانستان علیه او موضع گرفتند. نمایندگان سنای افغانستان نیز ضمن تاکید بر لزوم معذرت خواهی ترامپ از ملت افغانستان تاکید کردند که اظهارات وی توهین به جهاد مقدس افغانستان بوده و باید از رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل شکایت کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.