مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد؛

وجود بخاری نفتی غیراستاندارد در ۱۹۵۸ کلاس استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: در مدارس این استان دو هزار و ۹۴۳ بخاری گازی و هزار و ۹۵۸ بخاری نفتی غیراستاندارد وجود دارد و دو هزار و۵۹۶ فضای آموزشی هیچ نوع وسیله گرمایشی وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش کرمان عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: از جمله برنامه های آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.

وی افزود: راهبردی که بر اساس سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش در سطح استان کرمان مدنظر بوده است تکریم معلم، مدیریت منابع، مدرسه پویا، یادگیری و یاددهی، نیروی انسانی و منابع دارد.

اسکندری نسب عنوان کرد: به دنبال این هستیم فضایی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم که توانمندسازی حرفه ای و شغلی معلمان مدنظرمان است و یکی دیگر از کارهایی که می توان در معلمان انگیزه ایجاد کرد توجه به مراکز رفاهی و درمانی در سطح استان است.

وی بیان داشت: به دنبال آموزش مهارتهای زندگی و مهارت محور در سطح مدارس هستیم تا بتوانیم دانش اموزانی فعال و پرسشگر در سطح مدارس داشته باشیم.

اسکندری نسب ابراز داشت: در زمینه مدارس خیرساز در سطح استان کرمان با رشد خوبی روبرو هستیم و از ابتدای دولت تا کنون یک هزار و ۸۰۰ مدرسه ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۵۰ کلاس درس توسط خیران در حال احداث است که تعداد زیادی از آنها در دهه فجر افتتاح می شوند و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرند.

وی تصریح ورد: در ایام دهه فجر۷۷ پروژه داریم که۵۰ پروژه افتتاح و ۲۷ پروژه کلنگ زنی می شوند.

اسکندری بیان کرد: در سطح استان کرمان ۶۱۲ مدرسه تخریبی داریم و در شهرستانهای پر جمعیت استان به ویژه شهر کرمان نیاز به احداث ۳۶۱ مدرسه داریم .

وی تاکید کرد: در سطح استان کرمان ۱۸۰ مدرسه چادری، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه خشت گلی یا بلوکی، ۷۷۷ مدرسه مصالح بنایی غیراستاندارد و ۱۷۰ مدرسه کانکسی داریم.

اسکندری نسب ابراز داشت: ۹۱۴ مدرسه در سطح استان کرمان فاقد حصار بوده و اکثر مدارس عشایری استان به صورت چادر و کانکس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در مدارس سطح استان کرمان دو هزار و ۹۴۳ بخاری گازی و یک هزار و ۹۵۸ بخاری نفتی غیر استاندارد وجود دارد و دو هزار و ۵۹۶ فضای آموزشی هیچ نوع وسیله گرمایشی وجود ندارد .

وی افزود: برای رفع مشکل سیتم گرمایشی و سرمایشی هشت هزار و ۷۵۴ کلاس درس در سطح استان کرمان نیاز به اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان داریم.

اسکندری نسب تاکید کرد: در سطح استان کرمان در حال حاضر ۲۵۸ مدرسه فاقد انشعاب آب، ۱۸۸ مدرسه فاقد انشعاب برق و ۶۵۸ فاقد انشعاب گاز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: ۳۵ درصد مدارس استان غیر استاندارد هستند.

 انتهای پیام/پ

شناسایی  مدارس غیر استاندارد در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار