توسعه اشتغال پایدار هدف اجرای آموزش مهارت روستاییان و عشایر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را آموزش مهارت روستاییان و عشایر به منظور ایجاد و توسعه اشتغال پایدار عنوان کرد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را آموزش مهارت روستاییان و عشایر به منظور ایجاد و توسعه اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: به همین منظور در ۹ ماهه سال جاری ۴۵۲ هزار و ۴۵۰ نفر ساعت از مجموعه تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ویژه روستاییان و عشایر اجرا شد که تعداد ۲ هزار و ۷۳۴ نفر از جمعیت روستایی و عشایری از آموزش مهارتی بهره‌مند شدند.

وی بیان داشت: آموزش روستایی و عشایری براساس نیازسنجی برای تعیین نیاز‌های آموزشی و اولویت بندی این نیاز‌ها به منظور هدفمند کردن آموزش مهارتی و بهره مندی هر چه بیش‌تر آن‌ها از فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه ریزی شد.

سواعدی اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان شغل و یا ارتقاء شغل به ویژه کارآفرینی در مناطق روستایی و عشایری در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت‌ها و بهبود تولیدات ارایه گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اذعان داشت: در راستای توسعه و ارتقا توانمندی مهارتی و تولیدی خانوار‌های روستایی و عشایری با هدف افزایش توان مهارتی این بخش از جامعه مولد اجرا شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: با فراگیری آموزش‌های مهارتی امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب و همچنین بالا بردن بهره وری در تولیدات عشایر بوجود می‌آید.

عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: جوانان این مناطق با فراگیری آموزش مهارتی فرصت بیش تری برای ورود به بازار کار و یافتن کار مورد علاقه و متناسب با مهارت‌های آموخته شده داشته باشند.

وی تصریح کرد: فارغ التعلیمان پس از قبولی در آزمون گواهینامه مهارتی براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

انتهای پیام/گ

بهره مندی عشایر و روستاییان از آموزش های مهارتی

برچسب ها: مهارت ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.