صدور ۷۳ هزار جلد گذرنامه در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: در ۹ ماهه سپری شده سال جاری بیش از۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در استان کرمان صادر شد.

صدور ۷۳ هزار جلد گذرنامه در کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ حمید مستعلی زاده سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: پلیس امنیت عمومی همواره همراه و همگام با سایر واحدهای انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

سرهنگ مستعلی زاده با اشاره به صدور بیش از ۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در سال جاری گفت : این پلیس در ایام اربعین و اوج سفر به عتبات عالیات خدمات خود را برای خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به صورت مضاعف و با افزایش ساعات کاری ارائه کرده است.

وی بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی را بخش دیگر وظایف این پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس امنیت عمومی در حوزه اداره اماکن عمومی نیز وظیفه کنترل و نظارت واحدهای صنفی قبل و بعد از شروع فعالیت آنها را به عهده دارد.

سرهنگ مستعلی زاده بیان داشت: در استان کرمان ۷۶ هزار و ۸۵۲ واحد صنفی فعال هستند که تعیین صلاحیت واحدهای صنفی از سه منظر فردی، انتظامی و ترافیکی توسط این پلیس انجام و اعلام می شود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات اداره اماکن عمومی در این حوزه گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۶۵ مورد از واحدهای صنفی متقاضی کسب مجوز، تعیین صلاحیت شده اند که چهار هزار و ۸۵۲ مورد صلاحیت فردی، پنج هزار و ۷۳ مورد صلاحیت انتظامی و هزار و ۳۴۰ مورد صلاحیت ترافیکی بوده است.

سرهنگ مستعلی زاده تصریح کرد: اداره اماکن عمومی پس از صدور پروانه کسب و شروع فعالیت واحدهای صنفی کنترل و نظارت مستمر خود را انجام و با واحدهای صنفی متخلف نیز برخورد می کند.

وی به طرح های مشترک پلیس امنیت عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹هزار و ۱۴۲ مورد بازدید محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی صورت گرفته و ۱۸ طرح کنترلی در حوزه اصناف نیز اجرا شده است.

وی یادآور شد: در بازرسی ها و بازدیدهای انجام شده واحدهایی که برابر قوانین و مقررات فعالیت نکرده تذکرات لسانی و تعهدات کتبی دریافت کردند به طوری که ۱۶ هزار و ۶۶۷مورد تعهد کتبی و شفاهی در سالجاری از واحدهای صنفی اخذ شده است.

وی با اشاره به صدور یک هزار و ۹۶۹ مورد اخطار پلمب به واحدهای متخلف گفت: در ۹ ماهه امسال پلیس امنیت عمومی به هزار و ۲۲۳ مورد از گزارشات و شکایات مردمی از واحدهای صنفی رسیدگی کرده است.

سرهنگ مستعلی زاده در تشریح اقدامات این پلیس در حوزه عفاف و حجاب نیز افزود: در حوزه عفاف و حجاب نگاه پلیس در ماموریت ها و گشت های اخلاقی و ارشادی، اقدامات ایجابی و فرهنگی با رویکرد اقناع سازی و آگاه بخشی اقشار مردمی است.


انتهای پیام/س

 

صدور بیش از ۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار