انتقال ۸۰ محکوم افغانستانی از زندان‌های کرمان به افغانستان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از انتقال ۸۰ نفر از محکومین افغانستانی که در زندان‌های استان کرمان در حال تحمل حبس بودند به کشور افغانستان خبر داد.

انتقال 80 محکوم افغانستانی از زندان های کرمان به افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حسب قرار داد انتقال محکومین افغانستانی به کشور متبوع منعقده بین وزارت دادگستری ایران و کنسولی افغانستان، ۸۰ نفر از محکومین واجد الشرایط که اغلب دارای مجازات‌های حبس طولانی مدت در زندان‌های استان کرمان بودند با رضایت خودشان به کشور افغانستان جهت ادامه تحمل کیفر منتقل شدند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود: این انتقال از طریق مرز‌های شرقی کشور انجام و بدین ترتیب ضمن فراهم شدن زمینه بازگشت این محکومین به وطن خود موجبات کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و صرفه جویی در هزینه‌های بیت المال نیز فراهم شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:: امیدواریم در مراحل بعد نیز با ادامه روند انتقال محکومین به کشور افغانستان از این ظرفیت به بهترین نحو در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از زندانیان استان کرمان مربوط به جرائم مواد مخدر می‌باشند، افزود: مجازات بالغ بر ۹۰ درصد محکومین افغانستانی که امروز به کشور افغانستان منتقل شدند نیز مربوط به مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی زندانیان افغانستانی شرایط انتقال به کشور متبوع خود را ندارند، گفت: تمامی این ۸۰ محکوم فاقد شاکی خصوصی بوده وکیفرهایشان صرفا جنبه عمومی داشته است.

انتهای پیام/س

۸۰ محکوم افغانستانی از زندان های کرمان به افغانستان منتقل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار