افزایش بودجه استان قزوین در سال ۹۸

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از ارتقاء جایگاه بودجه استان در سال آینده از رتبه ۳۱ به ۲۸ در میان استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی بی حاشیه مرکز قزوین درباره بودجه استان قزوین با اشاره به اینکه جایگاه بودجه استان برای  سال آینده از رتبه ۳۱ به ۲۸ ارتقاء یافته است گفت : جایگاه  بودجه استان قبل از استان‌های قم، سمنان و البرز قرار گرفته است.

داود محمدی اعلام کرد: از نظر اعتبارات هزینه ای، استان قزوین با استان نوزدهم کشور در بودجه، یک درصد در حوزه اعتبارات تفاوت دارد.
وی اضافه کرد: در بودجه سال ۹۸ باید هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان از درآمد‌های استان را به خزانه دولت واریز کنیم که این رقم در سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های فراوان آن را به هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان رساندیم.

محمدی اذعان کرد: در مجلس نمی‌توان در لایحه بودجه دولت، تغییرات اساسی ایجاد کرد و نمایندگان استان، برای اصلاح بودجه از هیچ تلاشی قبل از تقدیم لایحه به مجلس مضایقه نکردند.

وی افزود: بودجه براساس ۲۵ شاخص تخصیص می‌یابد و اینطور نیست که حق استان، ضایع شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: بخشی از بودجه‌ها به سمت استان می‌آیند که غیرمستقیم بر شاخص‌ها اثر می‌گذارند مانند پروژه راه آهن قزوین به رشت که به نام استان قزوین نیست و هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که سه برابر بودجه یک استان است.

محمدی تشریح کرد: بودجه انتقال آب سد طالقان به قزوین با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته شده است، اما استان قزوین از آن منتفع می‌شود و از اعتبارات استان قزوین کسر نمی‌شود.

به گفته وی؛ همچنین برای احداث جاده قزوین- الموت- تنکابن با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان، ۴۳۳ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۷ میلیارد تومان از آن باقی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس همچنین از پیشرفت ۵۰ درصدی دو خطه شدن راه آهن قزوین به زنجان و پیشرفت ۹۰ درصدی قزوین به تهران به عنوان یک پروژه‌های ملی خبر داد.

محمدی در ادامه گفت: از محل تسهیلات بهین یاب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان قزوین اختصاص یافت.

وی از تلاش نمایندگان برای گنجاندن طرح‌هایی که در بودجه استان لحا ظ. نشده همچون خط آهن قزوین به قم که کار‌های مطالعاتی آن انجام شده است، سخن گفت:.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اعلام کرد: در حال حاضر ۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که نیمی از آن‌ها آسفالت هستند و نیمی دیگر هنوز آسفالت نشده اند و منابع مالی محدودی برای این کار در اختیار داریم.

محمدی افزود: با وجود محدودیت منابع مالی ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را با تامین قیر رایگان آسفالت کردیم.

به گفته وی؛ باید برای آسفالت راه روستایی اولویت بندی کنیم تا منابع به هدر نرود چرا که ساخت هر کیلومتر راه روستایی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: نوسانات نرخ ارز، تأمین مواد اولیه و فشار‌های اقتصادی سبب شده تا امسال شاهد تعدیل گسترده کارگران استان باشیم.

وی اضافه کرد: استان ظرفیت پرداخت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالی به دولت را ندارد و از سوی دیگر هم کاهش واردات موجب کاهش درآمد‌های مالی می‌شود.

محمدی ادامه داد: برای توسعه متوازن باید در ۴ حوزه، کشاورزی، افزایش راندمان و بهره وری در بخش صنعت، گردشگری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، گام‌های جدی برداریم.

وی افزود: در مورد شتابگر ملی نیز هفته گذشته از ۱۰۰ نماینده مجلس امضا گرفتیم که بودجه این پروژه ملی ارتقاء پیدا کند چرا که این پروژه استان قزوین را به قطب علمی غرب آسیا تبدیل می‌کند و هزاران کاربر مانند سازمان انرژی اتمی از آن بهره مند می‌شوند و در صورت اتمام آن ۷ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

ارتقاء جایگاه بودجه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.