دختر عربستانی فراری در تایلند: در صورت برگشت به کشورم کشته خواهم شد

دختر ۱۸ ساله عربستانی که از کشورش فرار کرده و در فرودگاه بانکوک تایلند بازداشت شده است گفت در صورت برگشت به عربستان، خانواده‌اش او را خواهند کشت.

دختر سعودی در بازداشت تایلند: در صورت برگشت به عربستان کشته خواهم شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دختر عربستانی که خواهان پناهندگی استرالیا بود و چند روز پیش در فرودگاه بانکوک تایلند بازداشت شد، اعلام کرد در صورتی که از سوی مقامات مهاجرتی تایلند به کشورش برگردانده شود، خانواده‌اش او را خواهند کشت.

رهف محمد 18 ساله، دختر سعودی در بازداشت تایلند به خبرگزاری فرانسه گفت که پاسپورتش از سوی مقامات سعودی و کویتی در فرودگاه به زور از او گرفته شده است. این دختر عربستانی گفت که قصد فرار از خانواده‌اش را دارد که او را مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرار داده‌اند.

رهف محمد گفت: خانواده من بسیار سختگیر هستند. آنها تنها به علت کوتاه کردن موهایم مرا به مدت شش ماه در اتاقی حبس کردند. 

این دختر 18 ساله عربستانی افزود: صد در صد مطمئن هستم که به محض خروج از زندان سعودی، خانواده‌ام مرا خواهند کشت.

در همین حال، وزیر مهاجرت تایلند اعلام کرد: این دختر می‌گوید برای آنکه از ازدواج اجباری خودداری کند، فرار کرده است. مقامات تایلند هم اکنون در حال هماهنگی در خصوص این مسئله با سفارت عربستان در بانکوک هستند.

مقامات مهاجرتی تایلند به خبرگزاری فرانسه گفتند او هیچ مدرکی و یا حتی بلیت برگشت یا پول به همراه ندارد و هم اکنون در هتل فرودگاه بانکوک است.

این دختر سعودی گفته که او به دنبال دریافت پناهندگی از استرالیا است و ویزای استرالیا را دارد اما پس از خارج شدن از هواپیما در فرودگاه بانکوک با یک دیپلمات عربستان ملاقات کرده و این مقام سعودی پاسپورتش را از او گرفته است.

معاون دیدبان حقوق بشر در آسیا با انتقاد از مقامات تایلندی، از سازمان ملل خواست از این نوجوان عربستانی حمایت کنند. در تازه‌ترین خبر دولت تایلند اعلام کرد این دختر را به‌ دلیل نگرانی در مورد امنیت او مجبور به بازگشت نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار