پرداخت سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه در اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به سرپرستان خانوار در استان اردبیل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: لایحه بودجه سال 98 کشور استانداران را مجاز به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی کرده است و این مهم که مقرر شده با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان عملیاتی شود، نحوه هزینه کرد منابع آزاد شده را نیز مشخص کرده است.

وی افزود: براساس این تبصره از لایحه منابع حاصل از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار همان استان شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: فارغ از اینکه لایحه ارائه‌شده دولت بایستی توسط مجلس شورای اسلامی چکش‌کاری شده و به تصویب نهایی برسد، محاسبه سرانگشتی از میزان یارانه نقدی پرداخت‌شده در استان اردبیل و محاسبه سهم دهک‌های بالای درآمدی از آن و سپس مقایسه آن با برخی ارقام کلیدی استان، اهمیت موضوع را روشن خواهد ساخت.

مظفری گفت:  با فرض جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان و یارانه ماهانه نقدی  45 هزار و 500 تومانی هر فرد اردبیلی، محاسبات نشان می‌دهد که سالانه در حدود 700 میلیارد تومان یارانه نقدی به سرپرستان خانوار در استان اردبیل پرداخت می‌شود و حال اینکه  اگر فرض کنیم جمعیت استان به شکل مساوی بین دهک‌های درآمدی توزیع‌شده است، می‌توان نتیجه گرفت که 30 درصد رقم فوق یعنی معادل 210 میلیارد تومان، بایستی به نفع کاهش فقر و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از رقم کل یارانه نقدی پرداختی در استان آزاد شود.

انتهای پیام/ع

پرداخت یارانه نقدی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار