کره شمالی خواستار پایان رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی شد

روزنامه رسمی کره شمالی امروز دوشنبه در مطلبی خواستار پایان رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و تلاش برای برقراری صلح در منطقه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه «رودونگ سینمون» که ارگان رسمی حزب کار حاکم کره شمالی محسوب می‌شود در شماره روز دوشنبه خود پایان رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی را در منطقه خواستار شد.

این روزنامه، کره جنوبی را ترغیب کرد همه تمرینات نظامی مشترک خود با آمریکا را متوقف کند و با این کار شرایط را برای برقراری صلح و ثبات و ارتقای سریع روابط بین دو کره فراهم گرداند.

ارگان مطبوعاتی حزب کار کره شمالی همچنین از سئول خواست از ورود دارایی‌های راهبردی خارجی به شبه‌جزیره کره جلوگیری کند. رودونگ سینمون در واقع خواسته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را در پیام خود به مناسبت سال جدید میلادی که هفته گذشته منتشر شد، تکرار کرد.

این نشریه کره شمالی در سرمقاله خود نوشت: «از بین بردن تهدید‌های هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و تقویت فضای صلح اصلی‌ترین ملزومات برای ارتقای روابط دو کره است. با توجه به این که کره شمالی و کره جنوبی تعهد کرده‌اند در مسیر صلح و آبادانی منطقه حرکت کنند، لازم است که همه تمرینات نظامی مشترک با نیرو‌های خارجی در منطقه متوقف گردد. وارد کردن تجهیزات مرتبط با جنگ از جمله دارایی‌هایی راهبردی خارجی به شبه‌جزیره کره باید به طور کامل متوقف شود.»

رهبر کره شمالی در پیام تبریک خود به مناسبت سال جدید میلادی از کره جنوبی خواست تمرینات نظامی مشترک خود با آمریکا را متوقف کند و از ورود دارایی‌های راهبردی خارجی به شبه‌جزیره کره جلوگیری نماید؛ چراکه به گفته وی این دارایی‌ها می‌توانند منبع تنش در منطقه باشند.

کره شمالی و جنوبی سپتامبر امسال در راستای اجرای توافق سران دو کشور به منظور کاستن از تنش‌ها در مرز‌های دو کره توافق کردند منطقه امنیتی مشترک مرز دو کشور را غیرنظامی کنند. سران دو کره بیست و هفتم آوریل گذشته برای زدودن تنش‌ها در روابط دوجانبه در روستای مرزی پانمونجوم با یکدیگر دیدار کردند و ضمن توافق برای بهبود روابط دو کشور و توقف هر گونه اقدام خصمانه بر ضد یکدیگر، بیانیه‌ای را برای پاکسازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و برقراری صلح پایدار امضا کردند.

رودونگ سینمون خاطرنشان کرد مذاکرات میان دو کره هر اندازه هم سازنده باشد و دو کشور هر چقدر هم طرح‌ها و پروژه‌های همکاری به اجرا گذارند، اقدامات نظامی تحریک‌آمیز می‌تواند تلاش‌های دو کشور را برای بهبود روابط مختل نماید.

این منبع افزود: «تا زمانی که صدای تفنگ و توپ در منطقه به گوش می‌رسد، خطر وقوع جنگ وجود خواهد داشت، هیچ گفتگوی صادقانه و موثری صورت نخواهد گرفت و روابط دو کره نیز بهبود نخواهد یافت.»

آمریکا و کره جنوبی هدف از این رزمایش‌ها را تقویت توانمندی‌های نظامی کره جنوبی و آمادگی هر چه بیشتر دو کشور می‌دانند، اما مقامات پیونگ‌یانگ معتقدند برگزاری این رزمایش‌ها در شرایطی که روند عادی‌سازی روابط دو کره آغاز شده است، به هیچ وجه منطقی نیست. کره جنوبی و آمریکا تمرینات نظامی خود را محدود کرده‌اند، اما کره شمالی خواستار آن است که این رزمایش‌ها کاملا متوقف گردد.

سینمون در سرمقاله خود ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد یک اقتصاد قوی در کره شمالی خاطر نشان ساخت بهبود شرایط زندگی روزانه مردم کره در حال حاضر مهمترین و فوری‌ترین موضوع است.

این نشریه همچنین افزود داشتن یک ارتش قوی با ظرفیت‌های دفاعی بالا می‌تواند یک زندگی شرافتمندانه و سعادتمند برای شهروندان ایجاد کند و پیونگ‌یانگ با آگاهی از این موضوع و به رغم تحریم‌های بین‌المللی، پایه‌های محکمی برای ایجاد یک اقتصاد قوی ریخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار