ثبت نام بیش از ۱۰۰۰ گیلانی در مسابقات قرآنی مدهامتان

هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان گیلانی در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه، گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان گیلانی برای شرکت در مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۵۵ نفرمرد هستند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در گیلان، افزود: این مسابقه با همکاری کانون حافظان قرآن کریم شهرستان انزلی در گیلان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه، این دوره از مسابقات در ۸ رشته برگزار می‌شود،گفت: رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل در رده سنی ١٦ تا ٣٠ سال و رشته‌های قرائت (ترتیل)، حفظ جزء ٣٠، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز در رده سنی ٧ تا ١٦ سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد با بیان اینکه، رشته اذان و قرائت تقلیدی برای خواهران برگزار نخواهد شد، افزود: مرحله استانی و کشوری مسابقات خواهران در سایر رشته‌ها همانند برادران است.

وی با اشاره به اینکه، رشته قرائت نماز فقط در مرحله کانونی و استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: فضای قرآنی کشور فاصله بسیاری با حد مطلوب داردو کاستی‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد و هنوز نتوانستیم این جهاد قرآنی را برای نونهالان به صورت گسترده فراهم کنیم.

 

انتهای پیام / ق

نام نویسی  جوانان و نوجوانان گیلانی در مسابقات قرآنی مدهامتان

برچسب ها: قرآن ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.