بهره مندی ۶۲ هزار و ۱۲۸ نفر روستایی از خدمات کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت:۶۲ هزار و ۱۲۸ نفر، معادل بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۶۱۳ هزارنفری روستاییان استان اصفهان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد به‌ویژه مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا متین پور مدیرکل کمیته امداداستان اصفهان بابیان اینکه ساختار اقتصادی زندگی در روستاها شکننده‌تر از شهرهاست، گفت : هر منطقه روستایی امکانات محدودی برای اشتغال و کسب درآمد دارد و همین باعث آسیب‌پذیری بیشتر ساکنان روستاها در برابر عوامل ایجادکننده فقر است.

وی باقی ماندن جمعیت سالمندان در روستاها و وجود تمایل جمعیت جوان روستایی استان برای مهاجرت به شهرها را از دیگر عوامل دخیل در افزایش جامعه تحت حمایت این نهاد در روستاها اعلام کرد و گفت: بیشتر مددجویان این نهاد در روستاها را سالمندان ۶۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند که به علت نداشتن بیمه بازنشستگی ، از مستمری و خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۶۲ هزار و ۱۲۸ نفر معادل بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۶۱۳ هزارنفری روستاییان استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد به‌ویژه مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان نسبت مددجویان ساکن در مناطق شهری به‌کل جمعیت شهرهای استان را نزدیک به دو و نیم درصد اعلام کرد و گفت : درمجموع مددجویان شهری و روستایی تحت حمایت کمیته امداد اصفهان سه و نیم درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

متین پور تأکید کرد : کشاورزی و دامداری محور اقتصاد اکثر روستاهای استان است و خشک‌سالی و کم‌آبی چند سال اخیر به تضعیف اقتصاد این مناطق و کم و فقیر شدن جمعیت آن‌ها منجر شده است.

وی بزرگ‌ترین کمک به نهادهای حمایتی را کند کردن آهنگ ایجاد فقر دانست و گفت : در کنار سیاست‌گذاران و دولتمردان که نقش اصلی در افزایش رونق اقتصادی و به دنبال آن کاسته شدن از فقر را دارند؛ مردم نیز می‌توانند با حمایت از تحصیل ، آموزش ، اشتغال نیازمندان و ایجاد کسب‌وکارهای خود در روستاها به رونق اقتصاد استان کمک کنند.

انتهای پیام/م

۱۰ درصد روستاییان اصفهان تحت حمایت کمیته امداد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار