راه‌یابی دانش‌آموزان کرمانشاهی به المپیاد ملی فرش

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از راه‌یابی دانش‌آموزان کرمانشاهی به المپیاد ملی فرش خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی اسماعیلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از راه‌یابی سه نفر از دانش آموزان کرمانشاهی به مرحله کشوری المپیاد ملی فرش خبر داد و گفت : مرحله کشوری سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش اسفند ماه در تبریز برگزار می‌شود که دانش‌آموزان کرمانشاهی به این المپیاد اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه المپیاد ملی فرش در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود، گفت : با توجه به فارغ التحصیلی دانشجویان رشته فرش و عدم پذیرش مجدد دانشجویان این رشته در سال‌های اخیر امسال در مقطع دانشجویی اعزام به المپیاد نداریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: دانش آموزان اعزامی از دو هنرستان در شهرستان کرمانشاه و یک هنرستان در شهرستان کنگاور به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال دانش آموزان در رشته‌های رنگ رزی، طراحی و بافت در مرحله کشوری حضور دارند، تصریح کرد: سال گذشته نفرات اعزامی موفق به کسب رتبه نشدند، اما دو سال پیش رتبه نخست بافت فرش به دانشجویان کرمانشاهی تعلق گرفت.

اسماعیلی اهداف برگزاری این المپیاد را ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی هنرجویان ودانشجویان رشته فرش دستیاف، ارزیابی توان علمی در دو سطح برای هنرجویان ودانشجویان، شناسایی هنرجویان ودانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان و کشور، آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستباف در رشته‌های مختلف و مرتبط با آن از طریق پوشش تبلیغاتی مناسب اعلام کرد .

 

 

انتهای پیام/د

مرحله کشوری سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش در تبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار