کرمانشاه ۷ شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شهری دارد

در سطح استان کرمانشاه ۷ شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شهری وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص وضعیت سیستم تصفیه فاضلاب شهری استان گفت : در سطح استان ۷ شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شهری هستند و سیستم تصفیه فاضلاب شهرستان‌های روانسر، هرسین و پاوه با تقریباً ۹۰% پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری و اضافه شدن به سیستم فاضلاب شهری استان هستند و امیدواریم تا پایان سال این مهم صورت گیرد.

وی گفت : افتتاح این سیستم تصفیه خانه‌ها می‌تواند در زمینه حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب در صنعت و کشاورزی کمک شایانی نماید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه و در خصوص ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان گفت: ما ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان کرمانشاه داریم که ۴ ایستگاه آن در شهر کرمانشاه و ۵ ایستگاه آن در شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، کنگاور و پاوه بصورت آنلاین و لحظه‌ای کیفیت هوا را اندازه گیری می‌کنند.

یاوری در ادامه در خصوص وضعیت تالاب هشیلان تصریح کرد: تالاب هشیلان یک موقعیت و فرصت استثنایی برای استان از بعد آموزشی، گردشگری و ... می‌باشد.

وی گفت: به دنبال این موضوع هستیم که تالاب هشیلان در زمره کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها قرار گیرد.

یاوری افزود: این امر منوط به گونه ها، مساحت، ارزش‌های تالاب و مشخص بودن و حفظ حریم تالاب و ... می‌باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص مناطق حفاظت شده استان گفت: وسعت مناطق تحت حفاظت استان حدود ۱۶۱ هزار هکتار است که تقریباً ۷/۶% عرصه‌های استان از ۲۴ هزار کیلومتر مربع می‌باشد. وی گفت: درصددیم که با افزودن سایر مناطق بکر مانند منطقه امروله و دالاخانی در سنقر و زله زرد در گیلانغرب به مناطق تحت حفاظت این میزان را به ۱۰ درصد افزایش دهیم.

با توجه به محدودیت تعداد حیوانات وحشی بجز تعدادی محدود پروانه شکار پرنده، مجوز شکار هیچ حیوان وحشی صادر نشده است.

فریدون یاوری در خصوص مجوز صدور شکار حیوانات وحشی گفت: با توجه به تفویض اختیاری که در زمینه صدور مجوز‌ها به استان‌ها شده است امسال ما فقط تعداد محدودی پروانه شکار پرنده به قید قرعه برای آن دسته از شکارچیانی که تاکنون تخلف زیست محیطی نداشته اند مجوز صادر کرده ایم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان برنامه گفت: حراست و حفاظت از انفال خدادادی وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است. محیط بانان خدوم سازمان حفاظت محیط زیست بصورت شبانه روز در حال پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده استان هستند و در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی متخلفین شکار و صید با آنان مطابق با ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد خواهند کرد .

 

 

انتهای پیام/د

تالاب هشیلان یک موقعیت و فرصت استثنایی برای استان از بعد آموزشی، گردشگری

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار