آثار تاریخی ثبتی خوزستان به نام میراث فرهنگی سند می‎گیرند

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تلاش برای تهیه سند برای عرصه آثار تاریخی استان که در مالکیت دولت هستندبه نام این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای تهیه سند برای عرصه آثار تاریخی استان که در مالکیت دولت قرار دارند، کارگروهی مشتمل بر کارشناسان اداره‎کل در حوزه‎های مختلف و به ویژه حقوقی برای تهیه و تدوین مدارک و مستندات شامل نقشه‎ها و فرم‎های حقوقی تشکیل شده است.

وی افزود: حدود یکهزار اثر ثبتی در استان وجود دارد که از این تعداد تنها حدود ۱۵ اثر دارای سند به نام میراث فرهنگی هستند و البته بخشی از این اثر‌ها دارای مالکان خصوصی هستند و ما پیگیر سند برای آثاری هستیم که در مالکیت دولت قرار دارند.

ارسطوزاده عنوان کرد: با رایزنی با اداره کل ثبت‌اسناد، پیگیری‌های خوبی برای اخذ سند مالکیت بنا‌های تاریخی استان در حال انجام است و این اقدام در راستای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و نیز برنامه‎ریزی برای پایش آن‎ها اهمیت بسیار والایی خواهد داشت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان داشت: البته نداشتن سند به معنای نداشتن کنترل و نظارت بر این بنا‌ها نیست و هرگونه مرمت و تعمیر بنا‌های به ثبت رسیده در آثار ملی صرفاً با تأیید این اداره‎کل قابل انجام است.

ارسطوزاده، تهیه سند به نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای عرصه آثار تاریخی استان را اتفاق بسیار خوب و مثبت در حوزه میراث فرهنگی خوزستان دانست و گفت: در حال حاضر، لیستی از تمام آثار ثبت ‎شده استان تهیه شده و قرار است در مرحله اول، گرفتن سند برای ۵۰ اثر را پیگیری کنیم

انتهای پیام/م

پیگیری برای تغییرآثار تاریخی ثبتی خوزستان به نام میراث فرهنگی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.