۱۳ درصد از گلزار‌های شهدای لرستان نیاز به بازسازی دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۱۳ درصد از گلزار‌های شهدای استان نیاز به بازسازی دارند که در صورت تخصیص اعتبار این تعداد باقیمانده نیز در سریع‌ترین زمان ساماندهی می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،سید حسین نازاریان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۱۳ درصد از گلزار‌های شهدای استان نیاز به بازسازی دارند که در صورت تخصیص اعتبار این تعداد باقیمانده نیز در سریع‌ترین زمان ساماندهی می‌شوند.

سید حسین نازاریان  اظهار داشت: سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار اختصاص یافته برای بازسازی قبور شهدا در اختیار ما قرار گرفت که امیدواریم امسال ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی را بتوانیم جذب کنیم.
به گفته وی براساس قانون باید همه گلزار‌ها پس از بازسازی تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شوند تا در رابطه با نگهداری آن‌ها اقدام شود، اما متاسفانه برخی از گلزار‌ها مانند فاز یک و ۲ شهرستان خرم آباد علی رغم بازسازی هنوز از سوی شهرداری تحویل گرفته نشده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: برای اثرگذاری بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌بایست از طریق هنر این فرهنگ را به جوانان امروز و نسل‌های آینده انتقال دهیم.
نازاریان رسیدگی به امور خانواده شهدا و ایثار گران و شنیدن درددل آن‌ها را یکی از مهمترین وظایف بنیاد دانست و گفت: ۲ هزار و ۷۷۷ مراجعه مردمی، پنج هزار و ۳۰۳ دیدار حضوری، سه هزار و ۹۳۱ رسیدگی تلفنی و سه هزارو ۵۰۰ مشاوره در زمینه‌های مختلف از ابتدای سال تاکنون انجام شده که نشان از اهمیت این موضوع در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دارد.
وی همچنین گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به زودی پاداش بازنشستگی شهدا و معوقات آن‌ها پرداخت خواهد شد.
وی در خصوص ارائه تسهیلات به خانواده شهدا و ایثارگران استان اظهار داشت: در این رابطه هم وام اشتغال قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد با هماهنگی تعدادی از بانک‌های مرکز به این افراد داده می‌شود.

انتهای پیام /ب

۱۳ درصد گلزار شهدای لرستان نیاز به ساماندهی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.