خاطره جالب آیت الله مجتهدی تهرانی از حاج آقا قرائتی +فیلم

ویدئویی کوتاه از خاطره‌گویی آیت‌الله مجتهدی تهرانی درباره حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی را مشاهده می‌کنید.

خاطره جالب آیت الله مجتهدی از حاج آقا قرائتی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌اللّه احمد مجتهدی تهرانی یکی از علمای برجسته اخلاق و عرفان در تاریخ معاصر به شمار می‌رود. این عالم ربانی در نهم مهر ماه سال  ۱۳۰۲ هجری شمسی در شهر تهران و در خانواده‌ای متدین و مؤمن به دنیا آمده و سرانجام در  دی ماه سال ۱۳۸۶ چشم از جهان فرو بست. پدر و پدربزرگ وی از کسبه  و تاجران مؤمن روزگار خود محسوب می‌شد.

به جز پدر و پدربزرگ استاد وارسته اخلاق حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی، همه  اجداد او در کسوت روحانیت  مشغول به فعالیت بودند. آنطور که در زندگینامه این عالم برجسته روایت شده، آیت‌اللّه مجتهدی تهرانی تا سن ۱۹ سالگی در بازار تهران به کسب روزی مشغول بود و پس از آن علیرغم مخالفت اطرافیانش به حوزه علمیه و فراگیری علوم اسلامی در حوزه ورود پیدا کرد و مایه افتخار پدر و خانواده خود شد.

رهبر معظم انقلاب از آیت الله مجتهدی تهرانی به عنوان یکی از علمای با اخلاق و برجسته در حوزه علمیه یاد می‌کنند و از جمله خدمات وی به اسلام خدمات دینی ارزنده وی  شامل تأسیس و ادارهٔ شایسته مدرسه علمیه اشاره می‌کنند. حوزه علمیه‌ای که توسط آیت‌اللّه مجتهدی تهرانی تأسیس شد، سال‌ها محل پرورش علماء و فضلای فراوان بوده و در حال حاضر تعدادی از تربیت‌شدگان در آن حوزه علمیه در شمار علما و فضلای  برجسته و عالمان و مجتهدان بزرگوار دینی محسوب می‌شوند.

در ادامه این خبر فیلمی کوتاه از خاطره‌گویی جالب آیت‌اللّه مجتهدی تهرانی درباره حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی را مشاهده می‎کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: جالبترین ها ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۳:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
خداوکیلی میشه گفت بالاترازعشق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
عشق هستید
آخرین اخبار