سردار غیب پرور در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس:

دستاورد‌های انقلاب را نباید نادیده گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد کشور مریض و نظام مدیریتی ما به شدت ناقص است، ولی نباید به خاطر این مشکلات دستاورد‌های انقلاب را نادیده گرفت.

دستاورد‌های انقلاب را نباید نادیده گرفتبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس که صبح امروز (سه شنبه) در سالن شهید فهمیده مجتمع ۵ آذر برگزار شد، با اشاره به سالگرد عملیات کربلای ۵ گفت: در این روز‌ها عملیات کربلای ۵ اتفاق افتاد و این مهم پس از عملیات ناموفق کربلای ۴ انجام شد البته امروز قصد ندارم در این مورد صحبت کنم، چون مشکلی هم از مردم حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: در شب عملیات و در موقعیت ۵ ضلعی، من مسئول محور بودم. هنوز مشکلات کربلای ۴ مرتفع نشده بود. مسئول جهاد نجف آباد به ما ملحق شد و شبانه در حال کار بودند تا به سطح خشکی ما اضافه کنند. در عملیات کربلای ۵ تا نزدیکی صبح پیروزی حاصل نشده بود، ولی در همان ساعات ورق برگشت.

غیب پرور در ادامه با اشاره به عملیات کربلای ۵ گفت: در کربلای ۵ محور بین همه افراد و گردان‌ها تقسیم شد. در منطقه به دلیل اینکه نباید چیزی آشکار می‌شد، مجبور بودیم. مخفیانه عمل کنیم. در عملیات بزرگ کربلای ۵ رحمت الهی نازل شد و رهبری هم گفتند که سپاه واقعه عاشورا را در کربلای ۵ مشق کرد و اگر کسی این ایام را فراموش کند، از اردوگاه انقلاب خارج شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما بی همتاست. در مقام قیاس شاخص‌های انقلاب اسلامی بسیار بالاتر از دیکر انقلاب‌هاست. در انقلاب فرانسه با جنگ به پیروزی رسیدند و حتی پس از آن نیز پیروزی کامل حاصل نشد.

وی ادامه داد: انقلاب فرانسه القای نسخه لیبرالیسم در جهان بود. ولی دیگر امروز این نظام شکست خورده است. به حوادث فرانسه بنگرید. در مورد انقلاب روسیه هم با خونریزی توانستند انقلاب را پیروز کنند، چون می‌گفتند در دنیای ماتریالیستی می‌شود حکومت فراگیر را حاکم کرد که آن‌هم ساقط شد.

وی افزود: در انقلاب روسیه دین جایی نداشت و ظلم باعث فروپاشی آن شد، ولی انقلاب اسلامی ایران با خونریزی و جنگ به دست نیامد. امام خمینی شخصیتی روحانی بود و تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و هیچ چیز هم درخواست نکرد. مردم هم از این شخصیت بزرگ حمایت کردند.

غیب پرور اذعان کرد: کسی به زور انقلاب را به مردم تحمیل نکرد. امروز هم یکی از مزیت‌های انقلاب همین است که همه ادیان، مذاهب و اقوام در کنار هم هستند. در طول جنگ تحمیلی بسیار شهیدان از ادیان مختلف پای انقلاب ایستادند. در عرصه دفاع مقدس جای هیچ قومی خالی نبود. مهدی باکری در کنار دجله چه می‌کرد؟ این کارکرد انقلاب اسلامی است که امروز باید به عالم نشان داده شود.

وی تصریح کرد: دستاورد انقلاب بسیار زیاد است. امروز معاون وزیر علوم اعلام کرد که رشد علمی ایران رتبه نخست جهان است. امروز به برکت انقلاب شاخص‌های رشد نمایان است. البته نه اینکه مشکلی نداریم، امروز هیچ جا در دنیا نیست که مشکلات نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز مشکل ما این است که مبانی انقلاب را ترویج و تبلیغ نمی‌کنیم. امروز فرزندان انقلاب باید دستاورد‌های انقلاب را فریاد بزنند. بله قبول دارم که اقتصاد کشور مریض و نظام مدیریتی ما به شدت ناقص است، ولی نباید به خاطر این مشکلات دستاورد‌های دیگر انقلاب را نادیده گرفت.

غیب پرور افزود: دین خواهی و خودباوری مردم کم نیست. تمام عالم به ما غبطه می‌خورد، ولی عده‌ای این را قبول ندارند و به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند. والله در تاریخ جایی ندیده‌ام این‌ها برای ما خیر بخواهند. امروز برای حل مشکلات اقتصادی نباید در آمریکا را کوبید. رهبری چند بار گفته اند برای حل مشکلات اقتصادی باید به خود باوری برسیم. جوان امروز ما همان جوانان زمان کربلای ۵ هستند. امروز ۴۰ سال از انقلاب گذشته است، طی این سال‌ها چقدر توطئه و دشمنی برای جمع کردن انقلاب کردند، ولی خدا نگذاشت. امروز بدانید که آینده از آن ملت ایران است. ما گردنه‌های زیادی را گذرانده‌ایم، انقلاب در این سال‌ها به مو رسیده، ولی پاره نشده است که این از برکت خون شهیدان است.

وی افزود: ما از مشکلات عبور می‌کنیم، کسانی بودند که آرزوی نابودی انقلاب را داشتند که امروز بدنشان در حال خورده شدن توسط موریانه است، حال رئیس جمهور آمریکا هم مثل آنهاست. امروز نقش ولایت فقیه در نگه داشتن انقلاب اسلامی با این مردم بسیار پر رنگ و مهم است.

غیب پرور عنوان کرد: امروز دو آسیب متوجه ماست، یکی تحریف و یکی غفلت. راویان باید دقیق سخن بگویند و از تحریف بپرهیزند.

وی افزود: ما در انقلاب باید الگو ارایه دهیم نه اسطوره. من قبلا از برخی شخصیت‌های تاریخی گفتم و برخی برداشت سو کردند. اسطوره‌ها دست نیافتی هستند، ولی الگو‌ها در بین مردم بودند. ما نیاز نداریم در مورد شهیدان غلو کنیم. ما امروز نیازمند رویکرد جدید هستیم. امروز فرزندان ما چقدر در فضای مجازی هستند؟ راویان،  باید شهدا را حتی در کلیپ‌های چند دقیقه‌ای معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
نسیم
۲۱:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
سردار عزیز ستون پنجم را تار ومار کنید.
در تلاش باشید نهاد جهاد سازندگی را دوباره عنوان و احیاء بفرمائید تا مدیرهای کارامد ساخته شوند و روش مدیریتی متحول شود. اقتصاد کشور ترمیم شود.
Iran (Islamic Republic of)
متعجب
۱۹:۱۸ ۱۸ دی ۱۳۹۷
سلام. دیگه حرف و شعار مسئولان به درد مردم بدبخت و بیچاره که هر روز وضعشون بدتر میشه نمی خوره. فساد ، اختلاس ، مافیا ، بیکاری ، گرانی ،تبعیض و فقر و....... با شعار حل بشو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
همتی
۱۲:۵۸ ۱۸ دی ۱۳۹۷
سلام
درود بر سردار غیب پرور بنده با صحبت های ایشان موافقم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
چرا نظام مديريت كشور كه از مشکلات رنج ميبرد را اصلاح نميكنيد ؟ . چرا اصلاح اساسي نميشود . شما در تعدادي از ارگان دولتي براي انجام كارت بايستي پارتي داشته باشي يا رشوه بدهي . براي اصلاح بايستي از كشورهاي صاحب موفقيت در اين زمينه كمك گرفت
آخرین اخبار