اسناد سیاسی‌کاری امارات در جام‌ ملت‌ها افشا شد

رسانه قطری اسناد سیاسی کاری اماراتی‌ها در جریان برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت قطری «الرایه» در گزارشی به بررسی وضعیت میزبانی کشور امارات متحده عربی در جام ملت های آسیا 2019 پرداخت و درباره میزبانی اماراتی ها از این مسابقات اسناد و مدارکی را دال بر ورود بازی های سیاسی به جریان های برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا منتشر کرد. قطری ها با انتشار این گزارش عنوان کردند که اماراتی ها با دلایلی ساختگی مانع ورود آن ها به خاک کشورشان شده اند.

رسانه قطری مدعی شد اماراتی ها به یکی از خبرنگاران روزنامه الخلیج این کشور که قصد داشت دیدار های جام ملت های آسیا 2019 را پوشش دهد به دلیل مشکلات روادید اجازه ورود نداده اند و با اظهار نظری غیر طبیعی اظهار کرده اند که گذرنامه او باید توسط مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا چک شود و به نوعی مانع ورود او به خاک امارات شده اند.

اسناد سیاسی کاری امارات در جام‌ملتها افشا شداسناد سیاسی کاری امارات در جام‌ملتها افشا شد

همچنین خبرنگاری دیگر که با روادید گردشگری برای تماشای دیدار ها آمده بود تا در طول برگزاری مسابقات گزارش هایی درباره این دیدار ها تهیه کند، به دلایلی نامعلوم بازداشت شد. اینبار اما اماراتی ها دلیل مشکل ویزای این خبرنگار را اندازه عکس او عنوان کردند و در حالی که روادید او با سایرین هیچ تفاوتی نداشت مانع حضور او در دیدار های جام ملت های آسیا 2019 شدند.

البته درباره صدور ویزا برای اصحاب رسانه نیز ابهاماتی وجود دارد. روادید افراد رسانه ای در امارات توسط نیروهای بی طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر می شود و این روند در تمامی مسابقات معمول است. اگر مدارک قانونی و مورد تایید از سوی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد، دلیلی برای این کار اماراتی ها وجود ندارد.

تحقیقات غیر معمول امنیتی اماراتی ها در جریان برگزاری جام ملت های آسیا

اسناد سیاسی کاری امارات در جام‌ملتها افشا شد

در جریان برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا به میزبانی امارات متحده عربی اصحاب رسانه به صورت متوالی و با روندی غیر معمول تحت تحقیقات امنیتی قرار گرفته و در این رابطه نقض حقوق شخصی از سوی مقامات اماراتی قابل مشاهده بود. اماراتی ها  در تلاش بودند تا آدرس منزل، شماره منزل، نوشته ها وگ زارش های این افراد را زیر نظر داشته باشند. آن ها به دلایل نا مشخص نوشته های ورزشی قطری ها را به مسائل سیاسی مرتبط می کردند و با دستوری خودسرانه بیش از 12 ساعت این افراد را در خاک کشورشان در جایی همانند لابی فرودگاه حبس می کردند و در برخی اوقات اما این افراد کار های بی شرمانه شان را از چشم مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا دور می کردند.

طبق قانون هیچ فردی نمی تواند به صورت خودسرانه در زندگی افراد بدون داشتن حکم قانونی دخالت کند و درباره مسائل خانوادگی، اقامت و یا مکاتبات افراد اطلاع جمع کند و این کار تخلف محسوب می شود.

نقض قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا

اسناد سیاسی کاری امارات در جام‌ملتها افشا شد

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا مطبوعات ورزشی از لحاظ آزادی و منافع اخلاقی و حرفه ای اعضا و اصحاب رسانه زیر نظر این مجموعه هستند و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید طبق اساسنامه و قوانین خاصی مورد بازجویی قرار بگیرند.

سود هنگفت اماراتی ها از جلوگیری ورود قطری ها به خاک کشورشان

اسناد سیاسی کاری امارات در جام‌ملتها افشا شد

سایت قطری در ادامه نوشت: بسیاری از اماراتی ها از این ترفند مسئولان امنیتی کشورشان سود بسیاری بردند. قطری ها برای حضورشان در جام ملت ها از پیش هتل و بلیت هواپیما رزرو کردند و راه ندادن آن ها به خاک امارات سبب شد تا این هزینه ها بدون استفاده به جیب اماراتی ها واریز شود. همچنین آن ها باید به اجبار بلیت بازگشت را خودشان تهیه کرده و به خاک کشورشان بازگردند.


بیشتر بخوانید:

شب خاطره انگیز ورزشگاه محمد بن زاید با مشارکت ۵ هزار ایرانی

بازتاب برد پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر یمن در رسانه‌های خارجی

طعنه اینستاگرامی کی روش به برانکو !


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷
باخت تیم یکی ازاین نتایج است
آخرین اخبار